رئیس سازمان نوسازی مدارس در جلسه ستاد عملیاتی - اجرایی نهضت ملی توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی کشور:

هدف‌گذاری ۷۲۰۰ پروژه آموزشی در نهضت ملی توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با مشارکت مردم

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت‌ نگاه رئیس‌جمهور به حل مسائل، مردم‌محوری و از پایین به بالا است. ۷۲۰۰ پروژه آموزشی در قالب این نهضت هدف‌گذاری شده است و تا نقطه رهایی با مشارکت مردم و مسئولان پیش خواهد رفت.

کد مطلب: ۱۵۶۳۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
هدف‌گذاری ۷۲۰۰ پروژه آموزشی در نهضت ملی توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با مشارکت مردم

‌‌حمیدرضا خان‌محمدی ‌در جلسه ستاد عملیاتی - اجرایی نهضت ملی توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی کشور که برای نخستین‌بار با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان‌ها، روسا و مدیران عامل مجامع خیرین، دبیران قرارگاه جهادی و نماینده استاندار به‌صورت ارتباط برخط برگزار شد، ضمن تسلیت درگذشت جمعی از هموطنان عزیزمان در حادثه اخیر انفجار در بندر شهید‌رجایی و آرزوی شفای مصدومان و مجروحان، اظهار داشت: در این جلسات علاوه بر پیگیری روند کار و تکالیف استان‌ها و حل مسائل و چالش‌ها، تجربه‌گردانی و اشتراک نظر خواهیم داشت تا با قوت کار را پیش ببریم و مهرماه به نتایج ملموسی دست یابیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به دستور وزیر آموزش و پرورش مبنی بر برگزاری جلسات استانی نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی، گفت: شخص وزیر آموزش و پرورش حامی و پیگیر جدی تحقق نهضت تحولی توسعه عدالت آموزشی است و در جلسات جمعی و خصوصی مکرر در جریان ریز فرایندها قرار می‌گیرد و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد. این جلسات حسب تاکید وزیر محترم به صورت هفتگی منظم  برگزار می‌شود تا تحقق اهداف نهضت ادامه خواهد یافت و انتظار می‌رود تمامی مدیران مدعو شخصاً و با آمادگی کامل حضور داشته باشند. همه ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای تحقق نهضت تحولی دولت وفاق ملی بسیج شده‌اند.

وی افزود: نگاه رئیس‌جمهور به حل مسائل، مردم‌محوری و از پایین به بالا است. ۷۲۰۰ پروژه آموزشی در قالب این نهضت هدف‌گذاری شده است و تا نقطه رهایی با مشارکت مردم و مسئولان پیش خواهد رفت.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بر مطالعه الگوی عمل نهضت برای جلوگیری از تداخل و موازی‌کاری تأکید و بیان کرد: در این جلسات علاوه بر پیگیری روند کار و تکالیف استان‌ها و حل مسائل و چالش‌ها، تجربه‌گردانی و اشتراک نظر خواهیم داشت تا با قوت کار را پیش ببریم و مهرماه به نتایج ملموسی دست یابیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین بر ضرورت شناسایی چالش‌ها، راهبردها و نقاط قوت و ضعف در استان‌ها اشاره کرد و گفت: مردمی‌سازی مهم‌ترین رکن این نهضت است. جریان مردمی یعنی حضور و حرکت مردم برای پیشبرد این کار و طرح‌هایی مانند سراج، شهید عجمیان و تجهیز کتابخانه‌های مدارس در همین راستا اجرا می‌شوند.

خان‌محمدی با اشاره به بررسی روند پیشرفت پروژه‌ها در استان‌ها، موضوع روایت‌گری رسانه‌ای، سامانه‌های نظارتی، تخصیص اعتبارات و جذب مشارکت‌های مردمی را از دیگر محورهای قابل بررسی و پیگیری در این سلسله جلسات برشمرد.  

وی تصریح کرد: سبد مدارس در این طرح کانکسی، سنگی ناایمن، تخریبی، مدارس با تراکم بالای ۳۵ نفر و مدارس مناطق با سرانه کمتر از ۳ مترمربع است که با شکل‌گیری نظام تقسیم کار در استان‌ها، باید پروژه‌های هدف را به نتیجه برسانیم.  

معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به ارائه گزارش‌های مثبت از روند پیشرفت پروژه‌ها، اعلام کرد: سازمان نوسازی مدارس به عنوان دبیرخانه ملی، نقش پیگیری‌کننده اصلی را دارد. طبق دستور رئیس‌جمهور و تاکیدات وزیر آموزش و پرورش مدیران کل استانی و استانداران محترم باید این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهند تا شاهد پیشرفت محسوس در اجرای پروژه‌ها باشیم. 

وی ضمن اشاره به توافق مثبت صورت گرفته با معاونت امور استان‌های سازمان صدا‌وسیما، افزود: این نهضت یک حرکت مردمی است و باید در رسانه ملی به خوبی تبیین شود.

خان‌محمدی با تاکید بر لزوم مشخص‌شدن زمین و نقشه مهندسی همه پروژه‌ها تا نیمه اردیبهشت‌ماه، تصریح کرد: حل مسائل آموزشی تنها با کمک مردم امکان‌پذیر است. جلسات استانی و شهرستانی باید به‌صورت هفتگی برگزار شود تا مشکلات به‌سرعت رفع شوند. 

رئیس سازمان نوسازی مدارس در پایان با تأکید بر تبیین گفتمان مردمی‌سازی و نقش حمایتی دولت خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف زمین برای تمامی پروژه‌ها، تشکیل گروه‌های مردمی و تعیین مسئول پروژه، دسترسی به سامانه‌ها و ثبت دقیق اطلاعات، گزارش‌دهی مستمر وضعیت پروژه‌ها و تشکیل اتاق‌های وضعیت در استان‌ها از موارد قابل پیگیری در جلسه آتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار