انتقاد رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش از تعدد آزمونها
تنها آزمونهای شبهنهایی معتبرند
تبریز (پانا) - رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش، در سلسله نشستها و بازدیدهای آموزشی در تبریز، از کاهش فشار آزمونها بر دانشآموزان، حذف آزمونهای نهایی پایه دهم، و اصلاح نظام آموزشی برای ارتقای کیفیت خبر داد.

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش، در دیدارها و جلسات آموزشی با مدیران و معلمان با انتقاد از تعدد آزمونها در مدارس، تنها آزمونهای شبهنهایی با طراحی یکپارچه کشوری را معتبر خواند.
وی تأکید کرد:« که دانشآموزان نباید تحت فشار امتحانات پیدرپی باشند و استفاده از بستههای آموزشی و دورههای جمعبندی، بهترین روش برای آمادهسازی آنهاست».
تحلیل وضعیت نظام آموزشی
وی با استناد به نتایج آزمونهای جهانی مانند تیمز و پرلز، بر ضرورت شناسایی و رفع نقاط ضعف تأکید کرد.
زارعی اصلاح محتوای آموزشی، بهبود روشهای تدریس، و توزیع متعادل دانشآموزان در رشتههای تحصیلی را راهکارهایی برای ارتقای کیفیت آموزش دانست.
تغییرات در سوابق تحصیلی و امتحانات نهایی
زارعی اعلام کرد:« امتحانات نهایی پایه دهم حذف شده و برای پایه یازدهم، شش درس تعیینشده از سال ۱۴۰۴ با تأثیر مثبت و از سال ۱۴۰۵ با تأثیر قطعی برگزار میشوند.»
او افزود:« از امسال، سهم سوابق تحصیلی ۶۰ درصد و کنکور ۴۰ درصد خواهد بود و دروس عمومی از کنکور حذف شدهاند.»
بازدید از دبیرستان دخترانه باقرالعلوم ناحیه یک تبریز
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با معلمان این مدرسه، موضوعاتی مانند آمادهسازی برای امتحانات نهایی، طراحی سوالات مفهومی، و برنامهریزی اردوهای آموزشی بررسی کرد.
زارعی در دیدار با دانشآموزان، معلمان را به استفاده از الگوهای استاندارد طراحی سوال و پرهیز از تصحیح سلیقهای تشویق کرد.
ارسال دیدگاه