معلم نمونه برگزیده مرحله استانی خوزستان راه یافته به کشوری :
تلاش میکنم تا مفاهم درسی بر جانِ دانشآموزانم بنشیند
خرمشهر (پانا) - معلم نمونه برگزیده مرحله استانی خوزستان راه یافته به کشوری با اشاره به اینکه تلاش میکنم تا مفاهم درسی بر جانِ دانشآموزانم بنشیند، گفت: اگر کودکان آنطور که به آنها میآموزیم یاد نمی گیرند، شاید باید آنگونه که آنها یاد می گیرند به آنها بیاموزیم.

زینب علینژاد روز سهشنبه در گفتوگو با خبرنگار پانا بیان کرد: « برای شرکت در جشنواره "معلم نمونه" درس پرچم از کتاب فارسی دوم ابتدایی را انتخاب کردم چراکه در سند تحول بنیادین بر هویت ملی دانش آموزان تاکید ویژهای شده است.»
وی ادامه داد: « تلاش کردم تا با روشی خلاقانه دانشآموزان را با هویت دینی و ملی آشنا کنم. احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران مساله مهمی است که تمام افراد جامعه باید آن را فراگیرند و بهترین سن برای یادگیری این امر مهم از دوران ابتدایی می باشد.»
علینژاد با اشاره به اینکه از تدریس این مبحث بازخوردهای مثبتی دریافت کردم، تصریح کرد: « ارزیابان به ویژه در مرحله کشوری نیز از نوع تدریس درس پرچم تمجید کردند و به گفته آنها دانشآموزان تا همیشه به خوبی با مفهوم پرچم، کشور، جمهوری اسلامی ایران و عِرق به وطن آشنا شدند.»
وی ادامه داد: « شاید برخی مباحث به ظاهر تکراری باشد اما همواره تلاش می کنم تا مطالب را به شیوهای چیدمان کنم که برای آنها جذابیت داشته باشد و برجان و دل آنها بنشیند.»
به گفته این معلم خرمشهری، دانش آموزان پنج ساعت از شبانه روز را در کنار ما هستند،آنها به دنبال نشاط و شادی هستند و ما باید در کلاسهای درس خود این شادی را تزریق کنیم.»
وی با تاکید براینکه حفظ صمیمیت و ارتباط چشمی و کلامی درعین حفظ جایگاهها امری مهم است، افزود: «در کنار حمایتهای خانواده، اولیای دانش آموزان نیز در تشویق و ترغیب من نقش مهمی داشتند.»
علینژاد درخصوص لزوم شرکت در جشنوارههای مختلف و کسب تجربه نیز اظهار کرد: « تدریس معلمان مانند سفر در زندگی است همانطور که در سفر برای رسیدن به مقصد نیازمند ابزارهای مختلف هستیم. در تدریس نیز برای رسیدن به مقصود باید از ابزارهای مناسب استفاده کنیم که یکی از این ابزارها کسب تجربه و تولید محتوا می باشد.»
وی ادامه داد: « در روشهای سنتی تدریس به تفاوتهای فردی چندان توجه نمی شد اما در روشهای جدید مساله مهمی تلقی می شود. در روشهای جدید معلم نقش راهنما را ایفا می کند و باید با رهنمودهای او دانش آموزان در مسیر کشف دو شناسایی قرار گیرند.»
ارسال دیدگاه