وزیر کشور در مراسم امضای تفاهم‌نامه با رسانه ملی تأکید کرد:

گسترش گردشگری و سرمایه‌گذاری از طریق معرفی هنرمندانه ظرفیت‌های پنهان استان‌ها

تهران (پانا) - وزیر کشور درباره اهمیت معرفی استان‌ها از طریق رسانه ملی گفت: با بررسی و معرفی ظرفیت‌های مغفول مانده استان‌ها از طریق زبان هنر، امکان شناسایی نقاط کمتر دیده‌شده در حوزه‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری و همچنین پرهیز از نگاه‌های کلیشه‌ای فراهم می‌شود.

کد مطلب: ۱۵۶۲۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
گسترش گردشگری و سرمایه‌گذاری از طریق معرفی هنرمندانه ظرفیت‌های پنهان استان‌ها

اسکندر مومنی در نوبت عصر دومین نشست سراسری استانداران در سال ۱۴۰۴ که با حضور پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما برگزار شد، اظهار کرد: صدا و سیما در موضوعات گوناگون، به‌ویژه پویش‌های «دو درجه کمتر» و «نه به تصادف»، همکاری مؤثری داشت.

وی با اشاره به درگیر بودن استانداران برای مدیریت بهینه مصرف انرژی و پویش «دو درجه کمتر» گفت: صدا و سیما با تمام توان به میدان آمد و نقش قابل‌توجهی در اقناع افکار عمومی ایفا کردند. علاوه بر پخش برنامه‌ها از شبکه‌های سراسری، مراکز استانی صدا و سیما نیز همراهی بسیار خوبی داشتند که همین امر باعث شد احساس مشارکت و همراهی مردم در مدیریت مصرف به خوبی شکل بگیرد.

وزیر کشور افزود: در موضوع پویش «نه به تصادف» نیز صدا و سیما فعالانه وارد عمل شد. این اقدام بر اساس دغدغه‌مندی اجتماعی آغاز شد و خروجی آن نیز اثرگذار است.

مؤمنی با اشاره به تحولات رسانه‌ای در دهه‌های اخیر گفت: در گذشته، تولید محتوا به‌واسطه کم بودن رسانه‌های رقیب، با چالش زیادی مواجه نبود و اغلب آثار دیده می‌شد؛ اما امروز، در فضای شدیداً رقابتی رسانه‌ها، تنها محتوای فاخر و باکیفیت دیده می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه، برنامه «محفل» توانست مخاطب بین‌المللی پیدا کند و از مرزهای کشور فراتر برود یا سریال موفق «پایتخت» که طبق گزارش وزیر محترم ارتباطات در هیات دولت، در زمان پخش این سریال، ترافیک اینترنت کشور کاهش می‌یافت و پس از پایان آن، مجدد افزایش پیدا می‌کرد. این نشان می‌دهد که آثار خوب همچنان قدرت جذب مخاطب را دارند.

وزیر کشور افزود: ما بر همین اساس، از ریاست محترم سازمان صدا و سیما دعوت کردیم تا همکاری‌های دوجانبه را توسعه دهیم. اگر برنامه‌سازی‌ها هدفمند و متناسب با نیاز جامعه باشد، قطعاً تأثیر آن مشهود خواهد بود.

مؤمنی با اشاره به مأموریت‌های اصلی وزارت کشور شامل حوزه‌های امنیتی-انتظامی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، مدیریت شهری و حوزه‌های دیگر گفت: امنیت و آرامش، بستر اجرای همه برنامه‌هاست و طبیعی‌ست که در گذشته بخش عمده تمرکز ما بر همین حوزه بوده است؛ اما اکنون با توجه به عقب‌ماندگی‌های موجود در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی، منابع بیشتری به این بخش‌ها اختصاص داده‌ایم.

وی در خصوص حوزه اجتماعی تصریح کرد: اگر به نشاط اجتماعی، افزایش مشارکت اجتماعی و اصلاح سبک زندگی توجه نکنیم، نتیجه آن آسیب‌های اجتماعی خواهد بود. ما از آقای بطحایی خواسته‌ایم برنامه‌های خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه و ارتقای سبک زندگی باشد.

وزیر کشور با اشاره به شعار سال و وضعیت اقتصادی کشور گفت: سه اولویت اصلی وزارت کشور در این حوزه شامل اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی راکد و جذب سرمایه‌گذاری جدید است که برخی استانداران اقدامات ابتکاری خوبی در همین زمینه انجام داده‌اند.

مؤمنی درباره اهمیت معرفی استان‌ها از طریق رسانه ملی گفت: وزارت کشور اجرای این موضوع را با همکاری رسانه ملی در دستورکار دارد. با بررسی و معرفی ظرفیت‌های مغفول مانده استان‌ها از طریق زبان هنر، امکان شناسایی نقاط کمتر دیده‌شده در حوزه‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری و همچنین پرهیز از نگاه‌های کلیشه‌ای فراهم می‌شود.

وزیر کشور با تأکید بر لزوم توجه به موضوع همبستگی ملی در این برنامه‌های رسانه‌ای افزود: تولید برنامه‌ها باید موجب تقویت همبستگی ملی و انسجام میان استان‌ها به‌ویژه استان‌های همجوار شوند.

مؤمنی در پایان گفت: ظرفیت همکاری میان وزارت کشور و صدا و سیما بسیار بالاست و امیدواریم با گسترش این همکاری‌ها، شاهد فرهنگ‌سازی مطلوب، ارتقای امنیت عمومی و آرامش اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اصلاح سبک زندگی در کشور باشیم.

در این نشست حسین ساجدی‌نیا معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و سید محمد بطحایی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور نیز درباره اقدامات و برنامه‌های خود گزارش‌هایی ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار