مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴:

در تلاشیم هیچ دانش‌آموزی به دلیل کمبود فضای آموزشی، از تحصیل بازنماند

تهران ( پانا ) – مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، در حاشیه نشست خیرین مدرسه ساز، ضمن تشریح ابعاد بحرانی این معضل، از مسئولان و خیرین خواست تا با اقدامی فوری و هماهنگ، جلوی تبعات جبران‌ناپذیر این بحران را بگیرند تا هیچ دانش‌آموزی به دلیل کمبود فضای آموزشی، از تحصیل بازنماند.

کد مطلب: ۱۵۶۱۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
در تلاشیم  هیچ دانش‌آموزی به دلیل کمبود فضای آموزشی، از تحصیل بازنماند

منطقه ۱۴ تهران، یکی از پرتراکم‌ترین مناطق پایتخت، با کمبود فضاهای آموزشی دست و پنجه نرم می‌کند. این کمبود، نه تنها کیفیت آموزش را به تحت تاثیر قرار داده، بلکه زمینه‌ساز نابرابری‌های آموزشی و افزایش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان این منطقه شده است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری پانا، با ارائه آماری تکان‌دهنده از وضعیت فضاهای آموزشی در این منطقه، گفت: «تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس منطقه ۱۴، به طور میانگین ۴۰ نفر است. در برخی مدارس، این رقم حتی به ۴۵ نفر نیز می‌رسد. این در حالی است که استاندارد تراکم دانش‌آموز در کلاس درس، ۲۵ نفر است.» 

وی با اشاره به فرسودگی بسیاری از مدارس منطقه، افزود: «متاسفانه، بسیاری از مدارس منطقه ۱۴، قدمت بالایی دارند و از نظر ایمنی و امکانات آموزشی، در وضعیت نامناسبی قرار دارند. این مدارس، نه تنها محیطی مناسب برای یادگیری نیستند، بلکه خطرات جدی برای سلامتی دانش‌آموزان و معلمان نیز به همراه دارند.»

این مقام مسئول، با بیان اینکه کمبود فضاهای آموزشی، باعث شده تا بسیاری از دانش‌آموزان منطقه از تحصیل در شیفت صبح محروم شوند، گفت: «به دلیل کمبود کلاس درس، مجبوریم بسیاری از دانش‌آموزان را در شیفت بعد از ظهر ثبت‌نام کنیم. این موضوع، باعث می‌شود تا این دانش‌آموزان، از فرصت‌های آموزشی کمتری برخوردار باشند و نتوانند به طور کامل از ظرفیت‌های خود استفاده کنند.»

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، با تاکید بر اینکه کمبود فضاهای آموزشی، تبعات اجتماعی و فرهنگی گسترده‌ای به دنبال دارد، گفت: «وقتی دانش‌آموزان در محیطی نامناسب و پرتراکم تحصیل می‌کنند، انگیزه و علاقه خود را به یادگیری از دست می‌دهند. این موضوع، باعث افزایش ترک تحصیل و روی آوردن دانش‌آموزان به رفتارهای پرخطر می‌شود.» 

وی در ادامه، با اشاره به نقش حیاتی خیرین در حل این بحران، گفت: «خیرین مدرسه ساز، همواره بازوی توانمند آموزش و پرورش بوده‌اند. ما از همه خیرین دعوت می‌کنیم تا با مشارکت در امر مدرسه سازی، به یاری دانش‌آموزان منطقه ۱۴ بشتابند و جلوی تبعات جبران‌ناپذیر این بحران را بگیرند.»

این مقام مسئول، با بیان اینکه اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۴، برنامه‌های جامعی برای توسعه فضاهای آموزشی در دست اجرا دارد، گفت: «ما در تلاشیم تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود و جذب منابع مالی جدید، مدارس جدیدی بسازیم و فضاهای آموزشی موجود را توسعه دهیم. اما این اقدامات، به تنهایی کافی نیست و نیازمند مشارکت فعال خیرین و سایر نهادهای ذی‌ربط هستیم.» 

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، در پایان این مصاحبه، با ابراز امیدواری نسبت به آینده، گفت: «من معتقدم که با همدلی و همکاری همه دلسوزان نظام آموزشی، می‌توانیم بر این بحران غلبه کنیم و فضایی مناسب و برابر برای تحصیل همه دانش‌آموزان منطقه ۱۴ فراهم آوریم.»

خبرنگار : ساجده ساعتی عکاس : نداکیایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار