وزارتخانههای تعاون،آموزش و پرورش و نیرو تفاهمنامه همکاری امضا کردند؛
وفاق ملی برای مقابله با ناترازی انرژی/ دانشآموزان سفیران اصلاح الگوی مصرف انرژی در خانوادهها باشند
تهران (پانا) -تفاهم نامه همکاری وزارتخانه های «تعاون،کار و رفاه اجتماعی» ، «آموزش و پرورش» و «نیرو» با هدف کاهش مصرف انرژی از طریق اصلاح الگوی مصرف با حضور «احمد میدری»وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی،«علیرضا کاظمی »وزیر آموزش و پرورش و «عباس علی آبادی» وزیر نیرو امضا شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، «احمد میدری» در آئین امضای این تفاهم نامه اطهار کرد: ارتباط وزارت کار و آموزش و پرورش عمیق و چندگانه است.
وی افزود: بسیاری از ماموریت ها و موضوع های وزارت رفاه بدون همکاری و تعامل مستمر با وزارت آموزش و پرورش قابل حل نیست.
میدری گفت: طرح «همنوا» با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،سازمان آموزش فنی و حرفه ای، وزارت اموزش و پرورش و بخش خصوصی با شعار وفاق برای سرمایه گذاری و ایران ماهر در سال ۱۴۰۴ اجرا می شود.
وی هدف اصلی طرح «همنوا» را تجهیز و هم افزایی میان مراکز فنی و حرفه ای و هنرستان ها در سراسر کشور دانست.
میدری اضافه کرد: رویکرد اصلی این طرح مهارت آموزی تقاضامحور برای آمادگی افراد برای ورود به بازار کار و توسعه اشتغال در کشور است.
وزیر رفاه تصریح کرد: در حوزه فقر آموزشی و کودکان بازمانده از تحصیل اقداماتی کلیدی با همکاری سازمان بهزیستی، نهادهای حمایتی و وزارت اموزش و پرورش در حال طراحی و تدوین است.
وی یکی از راهبردهای اصلی وزارت کار در دولت چهاردهم را برنامه ریزی برای سالمندی پویا و شاداب عنوان کرد.
میدری از سهم ۵۰ درصدی وزارت آموزش و پرورش از بازنستگان صندوق بازنشستگی کشور خبر داد و گفت: از ظرفیت های مدارس برای سالمندان در قالب دوره کارگاه آموزشی بهره خواهیم برد.
وی با اشاره به ناتارازی های برق و انرژی در کشور گفت: امروز مسئله ناترازی ها، مسئله همه ایرانیان است.
میدری ریشه اصلی ناترازی انرژی در کشور را عادات مصرفی جمعی ایرانیان در دهه های اخیر به دلیل پایین بودن قیمت انرژی عنوان کرد.
وی هدف اصلی اجرای این تفاهم نامه سه جانبه را اطلاع رسانی و تغییر عادات مصرفی ایرانیان در مصرف انرژی دانست.
وزیر رفاه گفت: این کار ویژه از طریق معلمان و دانش آموزان در مدارس پیگیری می شود.
میدری از فعالیت ۵ هزار مربی مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: براساس ظرفیت های معلمان و مربی های مهارتی می توان روش های موثر اصلاح الگوی مصرف انرژی شهروندان را طراحی کرد.
وی تاکید کرد: کاراترین مسیر اصلاح الگوی مصرف انرژی براساس تجربه های موفق جهانی آموزش است.
میدری، آموزش را عمیق ترین و ماندگارترین روش تغییر رفتار و اصلاح امور توصیف کرد و گفت :دانش آموزان باید سفیران اصلاح الگوی مصرف انرژی در خانواده ها باشند.
ارسال دیدگاه