معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش گیلان:

هدف از اجرای طرح نماد تربیت نسل آینده با کمترین آسیب‌های اجتماعی است

فومن(پانا)-امیر سراجی معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش گیلان در نشست با مدیران مدارس شهرستان فومن، گفت: هدف از اجرای طرح نماد تربیت نسل آینده با کمترین آسیب‌های اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۵۵۹۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
هدف از اجرای طرح نماد تربیت نسل آینده با کمترین آسیب‌های اجتماعی است

امیر سراجی معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش وپرورش گیلان در جلسه تخصصی طرح‌های "نماد" وتشریح شیوه نامه "نشان" که با حضور مدیران مدارس سطح شهرستان برگزار شد، گفت: «طرح نماد با هدف پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و طرح نشان با محوریت ایجاد فضایی شاد و امیدبخش در مدارس، از برنامه‌های کلیدی وزارت آموزش و پرورش در حوزه مراقبت از دانش‌آموزان است.» 

معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش استان گیلان، اجرای طرح‌های "نماد" (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و "نشان" (نشاط، شادابی و امیدآفرینی در نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) را بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: «اجرای این برنامه برای آموزش مهارت های خود مراقبتی دانش آموزان و والدین و مهارت ارتباط مؤثر با دانش آموزان و شناخت رفتارهای پرخطر برای والدین و کارکنان مدارس طراحی و اجرا شده است.» 

وی با بیان اینکه مدرسه یکی از نهادهایی است که دانش آموزان باید مهارت‌های مقابله با ناملایمات زندگی را در آن بیاموزند تا در برابر آنها تاب‌آور شوند، افزود: «این برنامه برای آموزش مهارت های خود مراقبتی دانش آموزان و والدین و مهارت ارتباط مؤثر با دانش آموزان و شناخت رفتارهای پرخطر برای والدین و کارکنان مدارس طراحی و اجرا می شود.» 

محمدرضا صادقی مدیر آموزش و پرورش شهرستان فومن با اشاره به هدف کلی طرح نِماد، گفت:  «مدیران مدارس باید در ابتدا کادر مدرسه را با خود همراه کنند، سپس بر دانش‌آموزان و در نهایت بر اولیا اثرگذار باشند. برای این کار، باید طرح نِماد را باور کنیم. مدیری که شجاعانه با مسائل آسیب‌های اجتماعی برخورد می‌کند، می‌تواند این مشکلات را حل کند. با مداخلات به‌موقع و آموزش‌های درست، می‌توانیم این چالش‌ها را مدیریت کنیم.» 

وی در پایان به برنامه‌های آموزشی اشاره کرد و گفت:  «دوره‌های آموزشی مختلفی برای مدیران، دبیران و تمام همکاران برگزار می‌کنیم تا آن‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی مهارت های کافی را کسب کنند. در صورت بروز مشکلات برای دانش‌آموزان، همکاران ما باید کنار آن‌ها باشند و راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی را به آن‌ها آموزش دهند.» 

خبرنگار : نازنین فاطمه پورقنبر, نازنین فاطمه پور قنبر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار