رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران:
مجلس دانش آموزی بستری برای رشد تمام ساحتی دانشآموزان است
تهران (پانا) - نرگس مظفر، ریئس سازمان دانش آموزی شهر تهران در حاشیه اولین جلسه مجلس دانش آموزی شهر تهران، این مجلس را بستری مناسب برای رشد و شکوفایی دانش آموزان در تمام عرصهها عنوان کرد.

نرگس مظفر رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران در اولین جلسه دوازدهمین دوره مجلس دانشآموزی شهر تهران در گفتوگو با پانا بیان کرد: «مجلس دانش آموزی، همان حلقه مفقوده ارتباطی بین دانش آموزان با مسئولین آموزش و پرورش از بالاترین مسئول آموزش و پرورش کشور تا مدیران مدارس مختلف است. ساز و کار مجلس دانش آموزی پر کننده خلا ارتباطی میان دانش آموزان و مسئولین آموزش و پرورش است که بعنوان یک پل ارتباطی این دو عنصر مهم را به یکدیگر پیوند می زند.»
مظفر ادامه داد: «دانش آموزان در طول تحصیل خود مدام با کتب آموزشی و محتوای آموزشی در ارتباط هستند، این ارتباط برای آنها دغدغههای ذهنی به وجود میآورد که باید به گوش مسئولین آموزش و پرورش برسد. مجلس دانش آموزی با ظرفیت بالای خود، به راحتی یک بستر ارتباطی دقیق و مناسب میان دانش آموزان و مسئولین ایجاد میکند.»
وی اظهار کرد: «یکی از اهداف مهم سازمان دانش آموزی کشور، تربیت ابعاد مختلف دانش آموزان است. در سازمان دانش آموزی قرار است که دانش آموزان تربیت سیاسی و تربیت اجتماعی و از همه مهمتر مشق مسئولیت پذیری و مشارکت ببینند. مجلس دانش آموزی بعنوان یک بستر مناسب، جایگاهی برای تربیت ابعاد گوناگون دانش آموزان توانمندی است که قرار است آینده ساز ایران اسلامی باشند.»
ریئس سازمان دانش آموزی شهر تهران بیان کرد: «امروزه دانش آموزان ما نیاز به دیدی باز، همه جانبه و فراگیر همراه با تفکر نقادانه و سازنده دارند، تفکر نقادانهای که نقاط ضعف را شناسایی و راه حل آنها را نیز ارائه دهد، مجلس دانش آموزی یک زمینه مناسب برای یاد دادن این مهارت مهم به دانش آموزان ساعی و توانمند است.»
وی افزود: «یک نکته مهم در جهان امروز این است که نسل جدید و نوجوانان کمتر مسئولیتپذیر هستند و اهمیت کمتری به مشکلات همنوعان خود میدهند. مجلس دانش آموزی بعنوان مجمعی از دانش آموزان برگزیده میتواند مدرسهای برای تربیت دانش آموزان مسئولیتپذیر باشد.»
رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران گفت: «در سطح تهران چیزی در حدود یک میلیون و دویست هزار نفر دانش آموز وجود دارد، تنها صدای بیان خواستهها و افکار دانش آموزان مجلس دانش آموزی است، از همین رو مسئولیت نمایندگان مجلس دانش آموزی مسئولیتی سخت است و نمایندگان تنها با دید باز و تفکر نقادانه میتوانند صدای دانش آموزان باشند.»
ارسال دیدگاه