یلدایی مادرانه چگونه پرمخاطب‌ترین برنامه شب یلدا شد

تهران (پانا) - همزمان با شب‌های پایانی فصل پاییز و در حالی که بسیاری از ایرانیان در سرما و آلودگی این ایام، بار دیگر تماشای تلویزیون را به عنوان یکی از سرگرمی‌های شبانه انتخاب کرده‌اند و تلویزیون به طور معمول عضوی از دورهمی‌های خانوادگی این شب‌های ایرانی‌هاست، موعد پخش ویژه‌برنامه‌های یلدایی سیما رسیده و تلویزیون میزبان چهره‌های پرتعدادی در جایگاه مجری و مهمان است.

کد مطلب: ۱۵۲۸۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
یلدایی مادرانه چگونه پرمخاطب‌ترین برنامه شب یلدا شد

در این میان مانند سال‌های اخیر، بر اساس بازتاب گسترده ویژه‌برنامه «یلدای مادرانه» در رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی، به نظر می‌رسد شبکه ۳ سیما باز هم پرسروصداترین و پربیننده‌ترین ویژه‌برنامه یلدایی را روانه آنتن کرده؛ برنامه‌ای با اجرای ایمان قیاسی به عنوان مجری اصلی که کاری از گروه سازنده مسابقه تلویزیونی «قهرمان» است و ۴ شب آنتن شبانه شبکه ۳ را در اختیار دارد.

در «یلدای مادرانه» همانطور که از نام آن مشخص است و پیش از این در زیرنویس شبکه نیز دیده شده بود، موضوع مهم «مادری» محور قرار گرفته و این مقوله به شکلی جالب بسته‌بندی شده؛ چراکه عوامل برنامه تنها به حرف زدن مهمانان درباره آن اکتفا نکردند، بلکه در قالب نخستین جشنواره مادر نمونه، یک رأی‌گیری عمومی را درباره انتخاب مادران نمونه سال راه‌اندازی کرده‌اند تا موضوع یادشده هم برای یک برنامه شبانگاهی سرگرم‌کننده و شاد مناسب باشد و هم برای طیف گسترده‌تری از مخاطبان جذابیت یابد.

در زمینه اجرا، «یلدای مادرانه» از زوجی با رنگ‌آمیزی مناسب بهره می‌برد که کارکرد خوبی در لحظات مختلف برنامه دارند و می‌توانند تعادل مناسبی میان شادی و تأثیرگذاری ایجاد کنند. ترکیب میزبان محجوبی مانند ایمان قیاسی در برابر یک چهره پر شر و شور که پیش از این در حضور همزمان قیاسی و یوسف تیموری روی آنتن دیده شده بود، این بار با کسی مثل بهمن هاشمی تکرار شده که از سال‌های دور برای نسل‌های مختلفی از مخاطبان سیما آشناست و حضور بامزه‌اش رنگ دیگری به این برنامه می‌بخشد. از قضا حضور هاشمی بیش از بسیاری مهمانان حتی توجه بینندگان را جلب کرده و شبکه‌های اجتماعی را درنوردیده. از سوی دیگر قیاسی که در این سال‌ها نشان داده پا جا پای استادش احسان علیخانی می‌گذارد، به پختگی در اجرا رسیده و حالا می‌تواند مجری مستر محصول مهمی مثل «یلدای مادرانه» باشد. او که خصوصا در شوخی با مهمانان محافظه‌کار است و ادب و احترام را اولویت می‌داند، در پلاتوگویی دچار زیاده‌روی نمی‌شود و در حالی که به نظر می‌رسد متن‌های خوبی در اختیار دارد، پنجشنبه‌شب در یک پلاتوی احساسی، حسابی اشک همه را درآورد تا قدرت اجرای را نیز به رخ کشیده باشد.

ویژه‌برنامه «یلدای مادرانه» همچنین در طراحی و پشتیبانی نیز محصولی در خور توجه از آب درآمده و به هیچ وجه کاری سردستی و ارزان‌قیمت نیست. از سویی مهمانان محبوب و جذابی مانند کاپیتان و بهترین ستاره این روزهای تیم پرسپولیس به برنامه دعوت شده‌اند و از سوی دیگر دکور آن به اندازه‌ای بزرگ و خوش‌آب‌ورنگ بوده که زحمات سازندگان به چشم مخاطب عام نیز بیاید. به نظر می‌رسد «یلدای مادرانه» با هزینه و تلاش چشمگیری که از مراحل نگارش متن، دعوت مهمان، ساخت دکور، اجرا، ساخت آیتم و ضبط موسیقی برده، در رقابت سنگین شبکه‌های سیما برای کسب لقب بزرگترین ویژه‌برنامه یلدایی سیما، جزو پیشتازان باشد تا به یکی از مهمانان جشن‌های ملی و مذهبی پایان پاییز امسال در کنار دورهمی خانواده‌های ایرانی تبدیل شود.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار