معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:
ضرورت اجراییسازی تکالیف سایر نهادها نسبت به آموزش و پرورش
تهران (پانا) ـ نشست تخصصی تبیین مواد قانون و آییننامههای تشکیل شوراهای آموزش و پرورش با حضور رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان سایر نهادها در سالن شهیدحججی این سازمان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده در این نشست با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بزرگترین نهاد و دستگاه اجتماعی و فرهنگی کشور در تربیت نیروی انسانی است، گفت: این نهاد بزرگ اجتماعی به تنهایی قادر به تربیت بیش از ۱۶ میلیون دانشآموز در سراسر کشور نیست و لذا در این زمینه نیازمند کمک شرکا و سایر نهادها و دستگاهها است.
وی با تاکید بر اینکه قانونگذار در این زمینه تکالیف مهمی را بر عهده سایر نهادها و دستگاهها گذاشته است، اظهار کرد: همگی نهادها و دستگاهها نسبت به اجرای تکالیف قانونی خود نسبت به آموزش و پرورش تعهد دارند و باید تلاش کنیم تا فرصتهای مناسب در این راستا صورت پذیرد.
محمودزاده با تاکید بر این که آینده همه جوامع را باید در مدارس جستجو کرد، تصریح کرد: شوراهای آموزش و پرورش مهمترین بستر مشارکت است و به جرات میتوان گفت که هر چه آموزش و پرورش بیشتر تقویت شود به همان اندازه جامعه به پیشرفت و تعالی خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه اگر برای مدرسه اتفاقی بیافتد برای آینده ایران اتفاقی خواهد افتاد، گفت: کار در آموزش و پرورش کار کیفی و تربیتی است و نتایج آن در آینده مشخص خواهد شد، لذا سرمایهگذاری در این حوزه بسیار مهم است .
معاون وزیر آموزش و پرورش هویتبخشی و ایجاد تعلق خاطر به کشور در دانشآموزان را بسیار ضروری دانست و افزود: اگر میخواهیم دانشآموزان و فرزندان این سرزمین نسبت به میهن و کشور خویش تعلق خاطر داشته باشند و آینده کشور را بسازند باید آموزش و پرورش را در این زمینه حمایت و تقویت کرد.
وی با اشاره به اینکه باید راهکارهای اجراییسازی تکالیف سایر نهادها نسبت به آموزش و پرورش عملیاتی شود، اظهار کرد: هر چقدر از ظرفیت قانون شوراهای آموزش و پرورش استفاده کنیم به کیفیسازی فعالیتهای آموزشی و پرورشی در مدرسه کمک کردهایم .
ارسال دیدگاه