رئیس سازمان مدارس غیردولتی در دیدار با تشکل‌های دانش‌آموزی:

دانش‌آموزان باید نسبت به مسائل پیرامون جامعه خود کنشگر باشند

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ‌با جمعی از دانش‌آموزان تشکل‌های دانش‌آموزی استان آذربایجان شرقی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت و گفت دانش‌آموزان باید نسبت به مسائل پیرامون جامعه خود کنشگر باشند.

کد مطلب: ۱۵۰۴۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان باید نسبت به مسائل پیرامون جامعه خود کنشگر باشند

احمد محمودزاده در این نشست با اشاره به اهمیت و نقش تشکل‌های دانش‌آموزی گفت: دانش‌آموز امروز باید نسبت به مسائل پیرامون جامعه خود کنشگر و فعال باشد و با پرسشگری و پژوهش در مباحث مختلف نقش پویا و فعال ایفا کند.

وی نسل امروز را نسلی با‌انگیزه، شجاع و آگاه به تکنولوژی و دانش روز دانست و افزود: جامعه‌ای در آینده موفق خواهد بود که دانش‌آموزان آن پویا و جستجوگر باشند و بتوانند با یکدیگر به گفت‌وگو و تعامل بنشینند.

محمودزاده تمرین مشارکت، کنشگری و کارگروهی را از مهمترین اهداف تشکیل تشکل‌های دانش‌آموزی دانست و تاکید کرد: فرزندان ما اگر از امروز کار تیمی و تعامل در کنار یکدیگر را یاد بگیرند در آینده جامعه در مسیر تعالی و پیشرفت قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه محدودیت نباید مانع پیشرفت شما دانش‌آموزان شود، تصریح کرد: باید با تلاش مضاعف از گردنه‌های دشوار عبور کنید. با امید می‌توانید به بزرگترین قله‌های پیشرفت علمی، مهارتی و معنوی دست یابید.

محمودزاده‌ با اشاره به اینکه خط مقدم حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و استمرار اهداف انقلاب اسلامی در درون مدرسه اتفاق می‌افتد، یادآور شد: معماری آینده انقلاب اسلامی در کلاس درس طراحی و مهندسی می‌شود و باید توجه داشته باشیم نیروی انسانی عامل و هدف توسعه است و در تمامی دنیا، نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر کشوری است.

محمودزاده با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از ما دانش‌آموز مومن، معتقد، شجاع، بصیر، کارآفرین و توانمند در تمامی ابعاد را می‌خواهد، اظهار کرد: شما دانش‌آموزان باید خود را مسلح به مهارت‌های لازم در جهان امروز کنید و از تکنولوژی هوش مصنوعی گرفته تا مهارت‌های زندگی را بیاموزید تا بتوانید در آینده نقش موثری را در جامعه ایفا کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شما دانش‌آموزان عضو تشکل‌ها باید با فراگیری و آموزش کار تشکیلاتی، ببینید چگونه می‌توانید با یک نظم و هماهنگی به موفقیت در کارها برسید که لازمه این کار هماهنگی، وفاق، هم‌افزایی، همدلی و هم‌گرایی است.

محمودزاده با اشاره به اینکه هر آنچه در درون مدرسه اتفاق می‌افتد باید در آینده دانش‌آموزان تاثیر داشته باشد، تاکید کرد: باید آموزش‌های ما در مدرسه و کلاس درس در زندگی دانش‌آموزان موثر باشد و نمی‌شود ما در مدرسه چیزی را آموزش دهیم که در آینده هیچ به کار دانش‌آموز نیاید و در این زمینه در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش از وسعت و پیچیدگی‌های بسیار بالایی برخوردار است، گفت: تمامی عوامل سهیم و موثر در کشور باید به کمک نظام تعلیم و تربیت کشور بیایند تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.

محمودزاده با اشاره به اینکه ما موظف هستیم تا فضای تحصیلی، آموزشی، علمی و پرورشی را برای همه دانش‌آموزان در سراسر کشور فراهم آوریم، تصریح کرد: اگر بخواهیم در این راستا به عدالت آموزشی و پرورشی دست یابیم نیازمند همراهی و یاری همه دستگاه‌ها و نهادها هستیم و مشارکت مردم نیز می‌تواند ما را در این مسیر یاری کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش توانمندسازی معلمین ‌به دانش روز را ضروری دانست و افزود‌: معلمین عزیز ما علاوه بر صلاحیت‌های عمومی باید در زمینه‌های تخصصی خود نیز رشد و ارتقا یابند که این کار در مدارس غیر‌دولتی کلید خورده است و دوره‌های توانمندسازی ویژه این عزیزان طراحی و در حال اجراست.

‌در این نشست نمایندگان تشکل‌ها دانش‌آموزی به مواردی همچون عدم توازن در حیطه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در مدرسه، حجم بالای کتب درسی، عدم امتیاز مباحث پرورشی در کنکور سراسری، عدم توجه به شیوه‌های نوین تدریس در مدرسه، کمبود تجهیزات رسانه‌ای برای دانش‌آموز خبرنگاران پانا، ضرورت توجه جدی به دانش‌‌آموزان جا‌مانده از تحصیل، عدم شناخت مربیان از اهداف و برنامه‌های تشکل‌ها، نامناسب‌بودن فضای فیزیکی مدارس جهت فعالیت‌های پرورشی و ضرورت توجه به سلامت روان و مشاوره به دانش‌آموزان‌ اشاره کردند که معاون وزیر آموزش و پرورش پس از شنیدن مباحث مطرح‌شده توسط دانش‌آموزان به برخی از ابهامات آنان پاسخ گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار