معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خبر داد:
اخذ مجوز استخدام ۱۹ هزار نیروی پرورشی و تربیتی در آموزشوپرورش
به همین میزان نیروی خدماتی و سرایهدار در آموزش و پرورش جذب میشوند
تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در نشست اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان گفت مجوز جذب ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر علوم تربیتی و پرورشی و به همین میزان هم نیروی خدماتی و سرایهدار در آموزش و پرورش اخذ شده است.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، قاسم احمدی لاشکی، شامگاه چهارشنبه ۲۹ آذرماه در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و حادثه غزه، اظهار کرد: به روان پاک چهار هزار شهید گلستان، ۴۹۰ شهید دانشآموز، ۱۱۰ شهید معلم فرهنگی و ۳۰ دانشجو معلم استان گلستان درود میفرستم.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در مهرماه امسال با چالش کمبود معلم روبرو بودیم که با درایت توانستیم آن را مدیریت کنیم.
وی بیان کرد: در رتبهبندی کار بزرگی انجام شد که نباید نادیده گرفته شود لذا معلمان آن را به اعداد و رتبه یک، دو و سه گره نزنند.
احمدی لاشکی اضافه کرد: ۳۲۰ هزار معلم رتبهبندی شده که نسبت به عملکرد سایر دستگاهها قابل تقدیر است.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: نیروی انسانی و منابع ما محدود است اما در دو سال گذشته اتفاقات خوبی رقم خورده است.
وی ادامه داد: در سال ۹۶ جذب نیروی انسانی به سه هزار نفر رسیده بود اما امسال ۲۸ هزار و ۱۹۷ نفر در مقطع ابتدایی و ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر در مقطع متوسطه جذب شدند و همچنین مجوز جذب ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر علوم تربیتی و پرورشی و به همین میزان هم نیروی خدماتی و سرایهدار اخذ شده است.
احمدی لاشکی افزود: سال گذشته از ۴۷.۵ درصد نیروی انسانی شاغل و بازنشسته استفاده کردیم و به دلیل بدعهدی در پرداختها بسیاری از آنها امسال وارد امر تعلیم و تربیت نشدند لذا باید اعتمادسازی انجام شود.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در برنامه هفتم توسعه جذب غیررسمی نیرو در آموزش و پرورش ممنوع شده و خرید خدمات هم ابطال شده است و باید نیروهایی که از گذشته بودهاند، تعیین تکلیف شوند.
مدیرکل ارزیابی و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش هم در این جلسه گفت: آموزش و پرورش دستگاه بزرگی بوده و ابعاد مختلف دارد و اگر ما نیازهای آن را بیان کنیم، پایانی برای آن نمیتوان متصور شد.
سیدمجتبی هاشمی افزود: نقش تنظیمگری مدیران در شناخت اولویتها و تخصیص منابع، مهم بوده و هنر آنها را نشان می دهد.
وی بیان کرد: یکی از موانع موفقیت عدم پیوستگی سازمانی است و باید دست به دست هم دهیم تا نظام رشد یابد و با هم افزایی به همه حوزهها کمک کنیم.
هاشمی ادامه داد: ۹ راهبرد برای پیوستگی سازمانی وجود دارد که بُعد اول آن نیروی انسانی است؛ اگر میخواهیم که موفق باشیم باید برنامههای آموزش و پرورش را وسیعتر از آن چیزی که امروز میبینیم مشاهده کنیم و موفقیت از درون سازمان باید رشد پیدا کند.
وی با اشاره به رتبهبندی معلمان گفت: از دیشب برای چهارمین ماه پیاپی احکام معلمان صادر شده و معوقات پرداخت شده است.
هاشمی ادامه داد: برای افرادی که در رتبهبندی اعتراض دارند در سامانه بخش گفتگو باز شده و میتوان به آنجا مراجعه کرد.
مدیرکل ارزیابی و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبهبندی، ۲۶ درصد حقوق معلمان است که اگر خوب از آن دفاع نکنیم ممکن است سال بعد نباشد، لذا باید برای آن تلاش و پیگیری شود.
بدری، مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش هم در این جلسه گفت: تربیت معلم خوب و ساختار مادی و فیزیکی از نیازهای آموزش و پرورش است.
وی بیان کرد: کهنگی و فرسودگی فضای آموزشی یکی از مشکلات استان گلستان بوده که باید برای آن چارهجویی شود.
بدری با اشاره به در پیش بودن انتخابات، گفت: همه ما طبق مسئولیت فردی و اعتباری که در جامعه داریم باید کنشگری اجتماعی داشته و بدون جانبداری و سیاسیکاری مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنیم.
سید امیر موسوی، رئیس هیئت تخلفات وزارت آموزش و پرورش هم در این جلسه گفت: آنچه به عنوان چالش میتوان از آن یاد کرد و دولت سیزدهم هم بر مقابله با آن تاکید دارد فساد است.
موسوی تاکید کرد: اگر میخواهیم تحول در آموزش و پرورش ایجاد شود باید به دنبال فسادستیزی باشیم و نظام اداری ما پاکسازی شود که اگر صورت نگیرد تصمیمات عقیم خواهد ماند.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش دستگاه فرهنگساز و انسانساز است و اگر از آن غافل شویم، افرادی را به جامعه تحویل میدهد که به لحاظ اعتقادی ضعیف خواهند بود.
رئیس هیئت تخلفات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نظارت بر کار معلم باید استمرار داشته باشد و وگرنه خروجی کار بیاعتقادی و بیدینی و افکار انحرافی میشود که حیثیت نظام را مخدوش میکند.
ارسال دیدگاه