هدایت دانشآموزان دارای شرایط خاص به سوی آموزش امری کلیدی است
ارومیه(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خاطرنشان کرد شناسایی دانشآموزان دارای شرایطخاص و هدایت آنها به سوی آموزش، امری کلیدی در حوزه آموزش و پرورش استثنائی است.

«مهین منافی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه هماهنگی تغییر ساختاری ادارات آموزش و پرورش استثنائی اظهار کرد: استان آذربایجان غربی از نظر جغرافیایی، آب و هوا، خطوط مرزی، شکل طولی و ارتباط دشوار در نقاط مختلف شرایط خاصی دارد که تحقق عدالت آموزشی و پوشش تحصیلی در سراسر استان را دشوار کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به آمار بالای کم سوادی در بین اولیا دانش آموزان استان، گفت: شناسایی دانش آموزان دارای شرایط خاص و هدایت آنها به سوی آموزش امری کلیدی در حوزه آموزش و پرورش استثنائی است.
منافی خاطر نشان کرد: استان آذربایجان غربی همواره در حوزه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورد به دبستان و پیش دبستان عملکرد خوبی داشته و جزو استانهای پیشرو بوده است.
این مقام مسئول با اذعان به محرومیت استان گفت: تحول در وضعیت آموزش و پرورش استثنائی استان نیازمند اعتبارات ویژه ملی است.
وی ادامه داد: شاخص فضای آموزشی استان آذربایجان غربی از میانگین کشوری پایین تر است و از سوی دیگر با کمبود ده هزار نفر نیروی انسانی مواجه هستیم، بنابراین توجه ویژه به ارتقاء شاخص فضای آموزشی و نیروی انسانی بویژه در حوزه آموزش و پرورش استثنایی ضروریست.
جلسه هماهنگی تغییر ساختاری ادارات آموزش و پرورش استثنائی صبح امروز با حضور مدیرکل توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور و مدیر کل آموزش و پرورش استان در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.
ارسال دیدگاه