معاون آموزش ابتدایی تشریح کرد
نحوه بازگشایی مدارس ابتدایی
تهران (پانا) - معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان نحوه بازگشایی مدارس ابتدایی و با اشاره به آغاز به کار برنامه تحولی خوانا، از تزریق مهارتهای اجتماعی نظیر خواندن و نوشتن و سخن گفتن صحیح خبر داد.

رضوان حکیم زاده در مصاحبه با بخش باسخنگویان در برنامه زنده رویداد رادیو گفتوگو اظهار کرد: دسترسی دانش آموزان به مناطق محروم (فزونی یافته) و استفاده از فناوری و فضای مجازی برای برگزاری کلاسها را در دستور کار داریم.
وی با اشاره به فعالیت راهبران آموزشی در تمام استانها از تدوین درس نامههایی برای معلمان روستایی و عشایری سخن گفت و افزود: این معلمان ارزیابی شده و درس نامهها از طریق شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی ارسال شده و آموزش را تداوم خواهیم داد.
حکیم زاده همچنین به افزایش مهارتهای شنوایی، بینایی، خواندن و نوشتن اشاره کرد و گفت: برای امسال و سال آینده برنامه تحولی خوانا را داریم که در این هفته افتتاحیه آن را داشتیم.
وی گفت: در ۵ درصد مدارس ابتدایی این طرح صورت میگیرد و روش ما عملی است و با تمرینهایی با دانشآموزان داریم تا بتوانند با استفاده از زبان درست و استفاده از کلمات مناسب تربیت شوند و خواستههای خود را به شکلی رسا بیان کنند و از ابزار نوشتن بخوبی استفاده کنند.
حکیم زاده با اشاره به عدم توانایی فارغ التحصیلان در استفاده صحیح از زبان اظهار کرد: دانشآموزان باید در مقابل سخنان مختلف مهارت نه گفتن داشته باشند و مسئولیتهای خود را در قبال خداوند و انسانها و طبیعت ایفا کنند.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش با بیان اینکه مهارت آداب دانی در دانشآموزان فزونی مییابد، گفت: دانشآموزان رفتار درست را در موقعیتهای مختلف فرا میگیرند و امیدواریم با آموزش مدرسان کشوری نتایج خوبی در مدارس دریافت کنیم.
حکیم زاده همچنین در خصوص بازگشایی مدارس اظهار کرد: دانشآموزان در این سن امکان یادگیری مستقل را ندارند و ما نگران دانشآموزان در خانوادههای کمتر برخوردار هستیم.
وی گفت: عموم خانوادهها میتوانند به دانشآموزان کمک کنند ولی دانشآموزان کمتر برخوردار قادر نیستند با تبلت حروف را فرا بگیرند.
حکیم زاده در عین حال تاکید کرد بازگشایی مدارس را به معنای واقعی نداریم، اگر شرایط مناسب فراهم شود، ساعاتی محدود از روز را در گروههای محدود خواهیم داشت و تلاش داریم این روند را به نحوی مدیریت کنیم که دانشآموزان از دور ماندن طولانی مدت در پایههای اول و دوم لطمه نبینند. اگر پایه دانشآموزان ضعیف باشد در آینده هم دشواریهایی خواهند داشت.
ارسال دیدگاه