معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

بازگشایی کلاس‌های درس مهمترین رویکردی است که باید در نظام آموزشی کشور دنبال شود

تهران (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت تحصیل حضوری و بازگشایی کلاس‌های درس مهمترین رویکردی است که باید در نظام آموزشی کشور دنبال شود.

کد مطلب: ۱۲۱۴۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی کلاس‌های درس مهمترین رویکردی است که باید در نظام آموزشی کشور دنبال شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، عربعلی زینالی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه شبکه شاد یک فرصت برای آموزش و پروش است و آموزش مجازی فرصتی مغتنم برای آموزش‌های برتر به شمار می‌رود، اظهارکرد: تحصیل حضوری و بازگشایی کلاس‌های درس مهمترین رویکردی است که باید در نظام آموزشی کشور دنبال شود، اگر دنبال عدالت آموزشی و تحول آموزشی هستیم نمی‌توان با مدارس بسته این مهم را محقق سازیم.

او گفت: رویکرد تعطیلی همگانی یا بازگشایی همگانی آفت‌هایی به دنبال داشته است که یکی از این آفت‌ها، افت تحصیلی سوادآموزان کشور است، عدم دسترسی سوادآموزان به شرایط آموزشی برابر یکی از علل این موضوع است. سوادآموزی که در روستا زندگی می‌کند و به اینترنت دسترسی ندارد، تلفن همراه هوشمند و تبلت ندارد، و یا اینکه شرایط رفت و آمد آموزش دهنده در نظر گرفته نشود آفت تحصیل‌‌اند.

دبیر کمیته بهبود کیفیت استان خاطرنشان کرد: خیلی از مدارس به لحاظ دسترسی به اینترنت و امکانات اولیه آموزش مجازی دچار مشکل هستند، پس باید برای بازگشایی اینگونه مدارس در قالب رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط متفاوتی قائل شد و از سوی دیگر با توجه به واکسینه شدن آموزش دهندگان و قشر کثیری از سوادآموزان و نظارت بهورزان و شبکه بهداشت مخصوصا" در محیط‌های روستایی به جهت رعایت صحیح پروتکل‌های بهداشتی و با رعایت احتیاط اقدام به بازگشایی مدارس نمود.

معاون سوادآموزی استان اداری تصریح کرد: در خصوص مدارس پرجمعیت می‌توان با نگاه ترکیبی اقدام به بازگشایی مدارس نمود و بطور مثال سه روز در هفته نیمی از سوادآموزان و سه روز دیگر نیمی دیگر از سوادآموزان حاضر شوند، ولی آموزش‌دهندگان در طول هفته حضور داشته باشند تا آموزش به صورت مستمر ادامه پیدا کند. این ترکیب و نوع حضور سوادآموزان نسبت به شرایط تنظیم شود تا سوادآموزان با معلمان ارتباط حضوری از نزدیک داشته باشند،چرا که عدم وجود این ارتباط به خصوص در مقاطع مختلف تحصیلی موجب افت تحصیلی شدید می‌شود، پس این ارتباط باید میان سوادآموز و معلم برقرار باشد.

زینالی بیان کرد: در کنار این مسائل، آموزش و پرورش باید در رفع فاصله آموزشی که با عدالت آموزشی قابل سنجش است، برنامه مقطعی کوتاه مدت و یا ضربتی داشته باشد تا فاصله را کاهش دهد، والدین دانش‌آموزان و سوادآموزان هم باید وزارت بهداشت و وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش را در حوزه‌های بهداشتی و آموزشی یاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار