وزیر آموزش و پرورش:

سازمان دانش آموزی، گنج بی پایانی است که باید توسعه پیدا کند

سمنان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در سمنان با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی، یک گنج بی پایان است که باید توسعه پیدا کرده و پیشرفت کند، گفت برای این نهاد، انتهایی نمی‌توان تصور کرد، چرا که پر از نکات جذاب و ارزشمند است. این خیل عظیم دانش‌آموزی با اندیشه و ظرفیت‌های بالای خود، می توانند در بسیاری از زمینه‌ها راهگشا باشند.

کد مطلب: ۱۱۹۱۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش آموزی، گنج بی پایانی است که باید توسعه پیدا کند

محسن حاجی میرزایی، بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با تشکل‌های دانش آموزی استان سمنان در ادامه سفر یک روزه به استان، با اشاره به اینکه تشکل ها نقش مهمی در هویت پردازی و شکل گیری شخصیت ها دارند، خاطرنشان کرد: در هر سال باید بتوانیم یک وجه شخصیتی را در دانش آموزان ارتقاء دهیم و طرح «هر دانش‌آموز، یک مهارت» با همین انگیزه و هدف در حال اجراست.

وی اظهار کرد: بنده به مجلس دانش آموزی ایمان دارم؛ این مجلس ها در کشور به یک هزار و ۱۱۱ مجلس در سطوح مختلف افزایش پیدا کرده که امری ارزشمند است، اما مهم تر آنکه حاصل این مجلس ها، در معرض دید عموم قرار گیرد. شما دانش آموزان باید به موضوعات مختلف فکر کنید و خروجی های مطلوب و موثر تولید کنید.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تشکل های دانش آموزی، اتحادیه های انجمن‌ اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هلال احمر، مجلس های دانش آموزی را میانبرهای تحقق اهداف عالی تعلیم و تربیت می دانم و اعتقاد دارم که باید تمامی مدارس ما جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه میزان گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های تحصیلی متوازن نیست، گفت: باید از دوران تحصیل برای شناخت رشته‌ها استفاده کرده و درباره آن در طول تحصیل تحقیق کرد.

وی افزود: فرزند زمانه بودن یعنی اینکه در هر موقعیتی که قرار داشتیم، حق موقعیت را به معنای کامل کلمه ادا کنیم و در شکل‌گیری شخصیت خود، به بهترین‌نحو ممکن تلاش داشته باشیم. این شکل‌گیری شخصیت، یعنی خودتان را درک می‌کنید، شناخت پیدا می‌کنید و علاوه بر آن با رفتار شما دانش آموزان، دیگران از شما درک درست پیدا می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آگاهی، فداکاری، ظرفیت، مدارا، سخن گفتن، ابراز وجود، مقاومت، استواری، ایمان، اندیشه، تفکر و … جلوه‌هایی از شخصیت انسان هاست که در دوره دانش آموزی شکل می‌گیرد و زیر بنای این همه، آگاهی است.

حاجی میرزایی اظهار کرد: باید بدانیم و تاکید کنیم که آگاهی بنای رفیع شخصیت انسان‌ها را می‌سازد و به ما امکان انتخاب می‌دهد، از درماندگی و استیصال نجات می‌دهد، به زندگی صفا و جلا می‌بخشد و به انتخاب‌های ما سمت و سو می‌دهد.

عضو کابینه دوازدهم بیان کرد: ما باید برای ارتقاء آگاهی تلاش کرده و از لحظه لحظه این دوران زندگی استفاده کنیم تا این آگاهی را توسعه بخشیم، چرا که به میزان آگاهی ما، امکان‌های متنوع‌تر در پیش روی ما قرار خواهد گرفت و این انتخاب‌ها هستند که به همدیگر مرتبط بوده و زندگی شما را تحت تأثیر و شکل خواهند داد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به انتخابات سرنوشت‌ساز ۲۸ خرداد گفت: رای‌اولی‌ها لازم است تا در این انتخابات تاثیرگذار و مهم، به خوبی نقش‌آفرین باشند. در آستانه انتخابات باید تلاش شود برای اجابت فرمایشات مقام معظم رهبری، اقدامات خود را برای برگزاری پر شور و شعور انتخابات به کار گیریم و رای اولی ها لازم است تا در این انتخابات تاثیرگذار و مهم، نقش آفرین باشند.

حاجی میرزایی، خطاب به دانش آموزان افزود: در واقع این آگاهی شما دانش آموزان است که اگر افزایش پیدا کند، عرصه زندگی شما را به خوبی گسترش می‌دهد، پس وقت خود را صرف کار و اموری کنید که بیش از زمانی که خرج آن کردید، برای شما سرمایه و نتیجه به همراه دارد.

عضو کابینه دوازدهم افزود: زمانی در زندگی وجود ندارد که خنثی بوده و بر سازندگی شخصیت شما بی تأثیر باشد، پس باید تمام زمان خود را برای توسعه آگاهی به خدمت بگیرید تا جان شما جلا پیدا کره و زندگی مطلوب‌تری داشته باشید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه صبر، فهم، شجاعت، مهربانی و اندیشه محصول آگاهی است، پس به همین واسطه باید آگاهی‌ها را بسط و گسترش داد، گفت: باید از دوران دانش آموزی کمال بهره را برد.

حاجی میرزایی بااشاره به اینکه کنکور به صورت ناخواسته، اهداف نظام تعلیم و تربیت را با آسیب جدی روبرو ساخته است، گفت: کنکور یکی از خطاهای نظام آموزشی کشور است. کنکور در انتهای ۱۲ سال تحصیل، با معیارهای خود سمت و سویی ایجاد می کند که شاخص هایی که برای سنجش اهداف نظام آموزشی نیست را به این دوران تحصیل سرایت داده و بر کل دوران تحصیل سایه سنگین می اندازد.

وی تاکید کرد: نظام آموزشی برای زندگی کردن، بالغ شدن، ماهر شدن و اعتلای شخصیت است، باید بتوان حل مساله و تجزیه و تحلیل ارائه داد، نظام آموزشی برای سنجش شاخص تست زنی نیست.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در پی نشست با وزارت علوم، ساماندهی کنکور در دستور کار شورای انقلاب فرهنگی قرار گرفته و پیشنهاد کردیم ارزش و تاثیر سوابق تحصیلی و نتایج امتحانات از طریق آموزش و پرورش در طول دوران ۱۲ ساله با شاخص های استاندارد در نتیجه کنکور، به ۶۰ درصد افزایش یابد، این پیشنهاد مطلوب است اما کافی نیست و برای بیش از این تلاش خواهد شد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه یکی از راه هایی که جامعه دانش آموزی را در برابر تهدیدات فضای مجازی قوی کرد، همانگونه که مقام معظم رهبری نیز تاکید داشتند، شبکه آموزشی شاد بود، افزود: شبکه شاد، مولود یکساله ای است که برگ برنده را در مقایسه با تمامی پلتفرم های داخلی کشور ربوده است اما مشکلاتی دارد که در شبکه های شاد ۱، ۲ برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: سیاست ما، افزایش کیفیت مدارس دولتی است، نواقصی وجود دارد که در حال تضعیف مدارس دولتی است، اما تلاش ما بر تقویت و حمایت از مدارس دولتی بوده و در این راستا گام بر می داریم.

حاجی میرزایی بعد از ظهر امروز با شرکت در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش با مدیرکل، معاونان و روسا و مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان نیز نشست داشت.

افتتاح دبیرستان کاردانش شهید چمران و همچنین دیدار با جمعی از خیران مدرسه ساز استان، آخرین برنامه‌ سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش به استان سمنان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار