تالاب سیاه درویشان

صومعه‌سرا (پانا) _ تالاب سیاه درویشان در فاصله ۱۸ کیلومتری شهرستان قرار دارد.

کد مطلب: ۱۴۶۵۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تالاب سیاه درویشان

صومعه‌سرا به دلیل قرار گرفتن در حاشیه جنوبی تالاب انزلی سالانه پذیرای پرندگان مهاجری از قبیل کیلار، فیلوش، خوتکای سفید و معمولی است. یکی از جاذبه های طبیعی این شهرستان تالاب سیاه درویشان محسوب می شود که در فاصله 18 کیلومتری از شهرستان صومعه سرا قرار دارد.

آب این تالاب توسط قلعه رودمان و پسیخیان، رودهای ماسوله و چند رود دیگر تامین می شود. این رودخانه ها از ارتفاعات شهرستان ماسال و فومن سرچشمه می گیرند و پس از طی مسافت و عبور از روستاها به مرداب سیاه درویشان منتهی می شوند. از آنجایی که مردم ساکن در اطراف این تالاب، به واسطه وجود آن، به کاشت صیفی جات، مرکبات، برنج و توتون مشغول هستند، این تالاب اهمیتی دو چندان برای مردم منطقه دارد.

پوشش گیاهی تالاب شامل گل نیلوفر یا لاله تالابی و نیزارها می شود که خود یکی از زیبایی ها و جذابیت های آن به شمار می رود،در این تالاب گونه های مختلفی از پرندگان بومی و مهاجر مانند کیلار، خوتکای پر سفید و معمولی، فیلوش، لک لک و انواع آبزیان زندگی می کنند.

قایق سواری رامی‌توان در دسته تفریحات هیجان انگیز دسته بندی کرد که در بین افراد زیادی طرفدار دارد اسکله ای در نزدیکی تالاب و رودخانه قرار دارد که از طریق آن می توان سوار قایق شد و در این تالاب به گردش پرداخت. گشت و گذار در میان نیزارها و نیلوفرهای آبی می تواند بسیار نشاط آور و مفرح باشد،برای سوار شدن به قایق باید هزینه ای را به صورت جداگانه بپردازید.

 ماهیگیری یکی از تفریحاتی است که در بین افراد زیادی طرفدار دارد و اشخاص زیادی وجود دارند که تنها برای پرداختن به این تفریح سفر می کنند. در این تالاب می توانید این فعالیت را انجام دهید، همچنین می توانید از مراکزی که در اطراف آن وجود دارند وسایل و تجهیزات مورد نیازتان را بگیرید.

 دانش آموز خبرنگار: ریحانه حیدری

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار