چشمه اسرار آمیز دمکش

چابکسر (پانا) _ چشمه دمکش در ۵ کیلومتری چابکسر و در روستای فکجور قرار دارد . و فاصله آن تا رشت حدود ۱۰۰ کیلومتر است.

کد مطلب: ۱۴۶۵۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
چشمه اسرار آمیز دمکش

انسان وقتی به طبیعت که نشانی از هنرمندی خداست مینگرد غرق در زیبایی محسور کننده آن میشود و گاهی این پدیده های زیبا به مکانی گردشگری تبدیل میشود که « چشمه دمکش چابکسر » یکی از آنهاست .

چشمه دمکش در ۵ کیلومتری چابکسر و در روستای فکجور قرار دارد . و فاصله آن تا رشت حدود ۱۰۰ کیلومتر است . چون چشمه دمکش در منطقه ای سرسبز قرار دارد بهترین زمان برای بازدید از آن بهار و تابستان است .  

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این چشمه از بیشترین املاح نسبت به دیگر چشمه های کشور برخوردار است . گفته میشود که آب چشمه دمکش خواص درمانی نیز دارد و برای درمان سنگ کلیه مفید است و افرادی که کمبود آهن دارند می‌توانند با نوشیدن آب چشمه دمکش آهن بدن خود را جبران کنند .شاید با خود فکر کنید چه چیزی باعث اسرار امیز شدن این چشمه شده ؟چشمه دمکش چابکسر ؛ همانند سایر چشمه های طبیعی از دل زمین می جوشد و در طبیعت جاری میشود و گودالی از دل زمین بیرون آمده که آب چشمه دمکش از آنجا سرچشمه میگیرد. وقتی به این چشمه میرسیم در نگاه اول، همه چیز عادی به نظر می‌رسد ، چرا که آب از درون گودال بیرون می آید و با عبور از سنگ هایی که در مسیر قرار دارد وارد طبیعت زیبا و سرسبز میشود. اما کافیست مدتی را در کنار چشمه سپری کنید و به دقت به بیرون آمدن آب نگاه کنید. برخی از مواقع، آب گودالی که به لطف آن، چشمه دمکش به وجود می آید قطع می شود و دیگر آبی از آنجا خارج نمی شود و این قطعی آب می تواند از چند ساعت تا چند روز طول بکشد. نکته قابل توجه اینجاست که گودال طوری است که زمانی که آب قطع می شود کاملاً خشک خواهد شد ، انگار برای مدت طولانی است که از این گودال هیچ آبی خارج نشده و یکی از نکات اسرارآمیز چشمه دمکش چابکسر همین می باشد. 

قطع شدن آب چشمه و پر شدن آن بعد از مدتی این چشمه را شگفت انگیز و محبوب کرده و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب میکند . 

در مصاحبه ای با گردشگران منطقه نظر آنها این است که «چشمه دمکش یکی از بهشت های زمینی خداست»

دانش‌آ‌موز خبرنگار: نرگس شریفی

 

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار