دانشجوی پرستاری:

بازه زمانی خواب مفید از ساعت 10 شب تا 4 صبح است

یاسوج (پانا) - دانشجوی پرستاری گفت بازه زمانی خواب مفید از ساعت 10 شب شروع و تا 4 صبح ادامه پیدا می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۷۰۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
بازه زمانی خواب مفید از ساعت 10 شب تا 4 صبح است

محمد مهدی نیازی در کارگاهی که به مناسبت هفته سلامت با عنوان آموزش طب‌ سنتی  در مدرسه حجاب، با حضور اولیا و دانش‌آموزان برگزار شد، خاطر نشان کرد: عوامل تاثیرگذار بر سلامت افراد آب و هوا، انواع خوراکی، آشامیدنی‌ها و  خواب و بیداری هستند.

وی افزود: مهمترین راه سلامت انسان دوری کردن از آلودگی آب و هوا است، زیرا این آلودگی تاثیر بسیار منفی در رشد کودکان و نوجوانان دارد.

نیازی اظهار کرد: خواب و بیداری، خوردن و آشامیدن،دفع مواد غیر ضروری و حفظ مواد ضروری، حالات روحی و روانی ، حرکت و سکون (ورزش و استراحت) و آب و هوا، ۶ اصل حیاتی برای زندگی کردن در پیرامون است.

وی با بیان اینکه تنظیم ساعت خواب و بیداری برای کودکان و نوجوانان معضلی بزرگ در جامعه است خاطر نشان کرد: والدین باید خواب کودکان را تنظیم کنند و  آنها را  تشویق به خوابیدن در ساعت ۱۰ شب کنند.

دانشجوی پرستاری با تاکید بر اینکه بازه زمانی خواب مفید از ساعت ۱۰ شب شروع  و تا ۴ صبح ادامه پیدا میکند گفت: بهترین وقت همین بازه زمانی برای تنظیم رشد هورمونی بدن کودکان و نوجوانان می باشد.

نیازی تصریح کرد: والدین باید سعی کنند یک ساعت قبل از خواب تلفن را از کودکان دور کنند، زیرا اشعه تلفن مضرات سنگینی بر کودکان تحمیل میکند.

وی گفت:  والدینی که کودکانی با مشکلات آسمی دارند با توجه به مقیاس فردی کودکان بهتر است این کودکان دور از آلودگی شهری و مکانی که درخت و اکسیژن مناسب وجود دارد شرایط زندگی را برای آنها فراهم کنند.

دانش آموز خبرنگار: پریا فریدونی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار