به مناسبت روز درختکاری

چندین اصله درخت توسط دانش آموزان یاسوج کاشته شد

یاسوج (پانا) - به مناسبت روز درختکاری، چندین اصله درخت توسط دانش آموزان دبستان غیردولتی دخترانه سفیران یاسوج کاشته شد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
 چندین اصله درخت توسط دانش آموزان یاسوج کاشته شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد؛ در این آئین دانش‌آموزان با حضور معاون آموزش ابتدایی و کارشناسان حوزه ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ، چندین اصله درخت از جمله کامکوات و کاج را در محوطه مدرسه و کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان غرس کردند.

 معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این آئین ، با اشاره به اهمیت درختکاری و نقش آنها در حفظ محیط زیست و طبیعت گفت: درختان با جذب آلودگیهای ناشی از گازهای نیتروژن، آمونیاک،دی اکسید گوگرد و سایر آلودگی ها نقش بسزایی در کاهش آلودگیها و فراهم کردن هوای پاک برای ما انسان ها دارند.

سید جلال رحیمی بیدک، با تاکید بر فرهنگ حفاظت از محیط ‌زیست و کاشت درخت در کشور، افزود: طبق منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری بر افزایش فرهنگ درختکاری باید برای توسعه فضای سبز و حفظ محیط زیست برنامه‌ریزی دقیق‌تر انجام گرفته و در صورت بروز هرگونه تخلف در این حوزه با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد.

وی گفت:به منظور حفظ محیط زیست و به ویژه احیاء جنگل‌های استان به صورت جدی نیازمند تلاش، همکاری و مشارکت مردم، مسئولان و دستگاههای اجرای فرهنگ ساز از جمله آموزش و پرورش هستیم تا فضای سبز و منابع طبیعی به عنوان یک ثروت ملی برای نسل های آینده به خوبی حفظ و احیا شوند.

رحیمی بیدک، با اشاره به اینکه همگان باید نسبت حفظ به جنگلها، طبیعت و محیط زیست احساس مسئولیت داشته باشند، خاطر نشان کرد: آسیب رساندن به محیط زیست هم از نظر قانونی و هم از نظر شرعی در قرآن رفتاری نادرست و از رذائل اخلاقی محسوب شده، بنابراین علاوه‌ بر نهادهای متولی و نگهبان در این حوزه تمام آحاد مردم نسبت به حفظ و نگهداری طبیعت وظیفه دارند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار