مسائل زنان و خانواده مهمترین معیار جهت سنجش درجه توسعه وپیشرفت یک کشور است

سروآباد(پانا)-نشست مشاورین امور بانوان آموزش و پرورش استان کردستان با میزبانی آموزش و پرورش شهرستان سروآباد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۶۹۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مسائل زنان و خانواده مهمترین معیار جهت سنجش درجه توسعه  وپیشرفت یک کشور است

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی مدیریت آموزش و پرورش سروآباد؛ امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ نشست هم اندیشی مشاورین امور بانوان آموزش و پرورش استان کردستان به میزبانی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سروآباد، در محل دفترکار این مدیریت، برگزار شد.

در این نشست که با حضور مشاور امور بانوان مدیر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و کارشناسان امور بانوان سطح استان برگزار شد؛ خانم حیدری مشاور امور بانوان مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان، ضمن تشکر و قدر دانی از مدیریت آموزش و پرورش سروآباد بخاطر میزبانی این نشست، با اشاره به آمار مثبت این شهرستان در زمینه‌ی کم بودن آسیب‌های اجتماعی، آمار پایین طلاق و ازدواج های مناسب و موفق و دانش آموازن مستعد در این شهرستان، عنوان کرد اداره اموزش و پرورش شهرستان سروآباد در اجرای برنامه های ملی و استانی امور بانوان عملکرد بسیار خوب و مثبتی داشته است.

حیدری توجه به مسائل زنان و خانواده را بعنوان مهمترین معیار جهت سنجش درجه توسعه وپیشرفت یک کشور مطرح کرد و ابراز داشت در ایران اسلامی خوشبختانه توجه به این مهم در صدر برنامه های ملی بوده و سعی شده با برنامه ریزی هایی که در این زمینه شده از آسیب های فرهنگی به خانواده‌های های ایرانی کاسته شود ایشان افزودند برنامه های ملی امور زنان با هدف هویت بخشی و امید آفرینی در دختران دانش آموز هویت ایرانی اسلامی در قالب آموزش‌های سبک زندگی اسلامی ایرانی و کار گاههای آموزشی هویت دخترانه در قالب پرسمان های دانش آموزی برگزار می گردد .ایشان اظهار امیدواری کرد که با همکاری های برون سازمانی بتوان گامهای مثبت و مثمر ثمری در این زمینه برداشت. مشاور مدیر کل با بیان اینکه زنان فرهیخته ایرانی اسلامی الگوهای مناسبی برای معرفی به دانش آموزان هستند ، بر معرفی این الگوها به دانش آموزان تاکید کرده و گفت معرفی الگویی سوم از زن مسلمان با ارائه الگویی سرآمد از زن مسلمان ایرانی که در سنگر علم و دانش و فعالیتهای اجتماعی سرآمد بوده و از سویی دیگر مادر و همسری نمونه است باید به عنوان الگوی دختران مسلمان ایران اسلامی معرفی شود.

ایشان در پایان سخنان خود به ارائه برنامه های دیگر امور بانوان خصوصا اجرایی سازی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پرداخت و بر لزوم همکاری های درون سازمانی ، برون سازمانی و بومی سازی این قانون مترقی در سطح استان تاکید کرد و افزود : هر شهرستان با توجه به بافت فرهنگی خود باید برنامه های مدون و اثر بخشی برای اجرای قانون حمایت از خانواده داشته باشد.

در ابتدای این نشست سید حمید علوی معاون مالی مدیریت آموزش و پرورش سروآباد ضمن خیر مقدم به مهمانان حاضر در جلسه و ابراز امیدواری کرد روند برگزاری نشست ها در شهرستانها تداوم داشته باشد تا از ظرفیت های شهرستانی برای پیش برد برنامه های آموزش و پرورش به نحو احسنت استفاده شود. در این جلسه فریده زارعی کارشناس امور بانوان آموزش و پرورش سروآباد به ارائه آمار از فعالیت های آموزش و پرورش سروآباد در این زمینه پرداخت. در پایان این جلسه کارشناسان و اعضای حاضر در این جلسه به ارائه راهکار و پیشنهادات خود در زمینه افزایش فعالیت های مثمر ثمر امور بانوان پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار