ایرج کریمی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چهارمحال بختیاری؛

۹۰ مدرسه خیرساز با مشارکت خیرین در سطح استان چهارمحال بختیاری در دست احداث است

شهرکرد (پانا) - ایرج کریمی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد مدارس استان با همت و تلاش خیران احداث شده است، تصریح کرد از ابتدای فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز تاکنون بیش از ۳۳۰ خیر عضو این مجمع شده اند.

لینک کوتاه کپی شد
۹۰ مدرسه خیرساز با مشارکت خیرین در سطح استان  چهارمحال بختیاری در دست احداث است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ ایرج کریمی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان با 12 شهرستان و 48 شهر و بیش از 900 روستا و آبادی یکی از استانهای کمتر برخوردار کشور است، اظهار داشت:پراکندگی مناطق روستایی و همچنین سخت گذر بودن این مناطق، این استان راب ه یک استان کوهستانی و کمتر توسعه یافته تبدیل نموده است .

وی افزود: هم اکنون 1850باب مدرسه در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد که بیشترین پراکندگی مدارس استان در مناطق روستایی است ، همچنین بیش از 178 هزار دانش‌آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

خیرین و دستگاه ها یار همراه مدرسه سازی

ایرج کریمی با بیان اینکه بیش از 30 درصد مدارس استان با همت و تلاش خیران احداث شده است، تصریح کرد: از ابتدای فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز تاکنون بیش از 330 خیر عضو این مجمع شده اند. در حال حاضر ۱۷ مدرسه از محل اعتبارات دولتی در استان در حال ساخت است که انشالله به کمک خیرین محترم تکمیل خواهد شد.با تکمیل این مدارس ۴۸ کلاس درس به سرانه آموزشی استان افزوده خواهد شد.هم‌اکنون ۹۰ مدرسه خیرساز با مشارکت خیرین در سطح استان در دست احداث است.

کریمی گفت: خیران و نیکوکاران استان چهارمحال و بختیاری همیشه حامی و همراه مسئولان بودند و این همراهی در اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان نمود بالایی داشته است و امید است این همراهی در استان ادامه دار باشد تا بتوان در راستای تعمیر و تجهیز مدارس استان و همچنین نوسازی مدارس تخریبی گام­های نو برداشته شود. 

کریمی همراهی و همکاری واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ در عرصه مدرسه سازی را بسیار اثر گذار دانست، و تصریح کرد:در جهت افزایش مشارکت شرکت­ها، موسسات و... در حوزه مسئولیت اجتماعی، شرکت های صنعتی صادرات محور و معادن استان با هماهنگی استاندار محترم و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مورد شناسایی و برنامه ریزی جهت هدایت منابع حاصل از مسئولیت اجتماعی به سمت مدرسه سازی در حال انجام است. امید است با عزم مسئولان استان امکان برقراری شرایط بهتر در حوزه مدرسه سازی را شاهد باشیم.

اجرای موفق طرح شهید عجمیان در استان

 مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد: در سال جاری در راستای اجرای طرح شهید عجمیان که برای نخستین بار در کشور با هدف بهسازی و شاداب سازی فضای مدارس آغاز شده، گروه­های جهادی و دانش‌آموزی در زمینه‌های مختلف از جمله رنگ‌آمیزی، زیباسازی و تعمیرات جزئی میز و صندلی اقدامات مختلف انجام دادند. این طرح در راستای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده بهینه از امکانات موجود و استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی و دانش‌آموزان اجرا شد. مرحله نخست این طرح در ایام نوروز سال­ جاری و در 17 مدرسه استان و در مرحله دوم نیز در تابستان با همکاری گروه­های جهادی، دانش‌آموزان و معلمان اجرا شد.

کریمی با اشاره به اینکه در سال 1402 تعداد 124 باب پروژه در دست احداث می­باشد و3 طرح جدید نیز کلنگ زنی شده است، اذعان کرد: تعداد طرح های بهره برداری شده 28 باب و تعداد کلاس های بهره برداری شده در این سال  83 باب می­باشد.

تجهیز ویژه مدارس و هنرستان های استان

وی با تاکید بر اینکه  در سال 1402 مبلغ 340 میلیارد ریال از محل اعتبارات فصل دوم (خرید تجهیزات) تملک سرمایه ای سالهای 1401 و  1402 انواع تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی خریداری و در سطح آموزش و پرورش استان توزیع گردید، تصریح کرد:  حدود 240 میلیارد ریال از این اعتبارات از محل اعتبارات ملی و حدود 100 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی و مشارکتی تامین اعتبار گردیده است.این تجهیزات در قالب حدود 35 نوع کالای آموزشی ، رفاهی، اداری ، کلاسی و الکترونیکی و 25 نوع کالای هنرستانی و 5 نوع کالای سیستم های گرمایشی و در قالب بیش از 3000 قلم کالا خریداری و توزیع گردید.

بخشی از این تجهیزات در قالب کاروان تجهیزات تقدیمی شهدا به دانش آموزان استان به طور همزمان در تاریخ 14 اسفند 1402 در مناطق مختلف استان توزیع شد.

اولویت ها و برنامه های راهبردی سال 1403

مدیرکل نوسازی مدارس استان در پایان  اولویت ها و برنامه های راهبردی نوسازی مدارس چهارمحال بختیاری در سال 1403را به شرح زیر اعلام کرد:

 افزایش مشارکت شرکت­ها، نهاد­ها، موسسات، معادن، بانک­ها و...در حوزه مسئولیت اجتماعی

 افزایش سرانه دانش آموزی با هدف گذاری مناطق سیاه و قرمز آموزشی در بخش هدایت خیرین

 افزایش اعتبارات استانی در بحث اعتبارات تملک سرمایه ای استان

 جذب نیروی انسانی جدید و سعی در تامین معیشت نیروهای انسانی اداره کل

 اجرای طرح شهید سرایداران در خصوص مشارکت با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای جمع آوری مدارس سنگی و فرسوده در استان

 برگزاری بیست و ششمین جشنواره

 

منبع : نوسازی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار