یک مقام مسئول در آموزش و پرورش استان همدان:

مدیران مدارس بازوی اجرایی طرح «نوجوان پیشران» هستند

همدان (پانا) - سرگروه کیفیت‌بخشی فعالیت‌های پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت مدیران مدارس، بازوی اجرایی آموزش و پرورش در اجرای طرح «نوجوان پیشران» هستند.

کد مطلب: ۱۴۶۳۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس بازوی اجرایی طرح «نوجوان پیشران» هستند

جلال تلطفی اظهار کرد: اردوی یک‌روزه نوجوان پیشران که برای دانش‌آموزان برگزیده و منتخب هر 3 مقطع تحصیلی به‌طور مجزا در حال برگزاری است، یک طرح پرورشی و تربیتی است.

وی درخصوص نحوه اجرای این اردو عنوان کرد: این اردو به همت معاونت پرورشی آموزش و پرورش در حال برگزاری است و مسئول اجرا و برگزاری آن سرتیم‌های پرورشی استان هستند.

تلطفی با بیان اینکه شبکه‌ای از مربیان و معاونین پرورشی در کشور تشکیل شده است، افزود: این شبکه متشکل از تعدادی تیم بوده و وظیفه هدایت و راهبری هر تیم بر عهده سرتیم است.

وی درخصوص پیشینه این طرح بیان کرد: آموزش و پرورش در ابتدای سال تحصیلی جدید، طرحی تحت عنوان «برنامه فراگیر پرورشی» به مدارس ابلاغ کرد که هدف این برنامه، نظم بخشیدن به فعالیت‌های پراکنده پرورشی بود.»

سرگروه کیفیت‌بخشی فعالیت‌های پرورشی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در جلسات و نشست‌هایی که برگزار شد، تصمیم گرفتیم که از ظرفیت شورای دانش‌آموزی برای اجرای این طرح فراگیر پرورشی استفاده شود.

وی با بیان اینکه از همین رو تصمیم بر این شد که انجمن‌های شورای دانش‌آموزی در 5 یا 6 انجمن تجمیع و این طرح در قالب انجمن‌ها بررسی شود، افزود: این 5 انجمن عبارتند از انجمن‌های خردورزی، خودمراقبتی، ایمان، امید، هویت و نشاط.

تلطفی با بیان اینکه یکی از اهداف این دوره نیز توانمند‌سازی‌ دانش‌آموزان عضو شورای دانش‌آموزی است، گفت: آموزش‌های ویژه روسای شوراها در راستای همین امر در برنامه طرح گنجانده شد.

وی خاطرنشان کرد: مانند تیم‌های پرورشی که متشکل از معاونین و دبیران پرورشی هستند، قصد داریم با توجیه دانش‌آموزان، تیم‌هایی متشکل از روسای شورای دانش‌آموزی نیز تشکیل دهیم.

سرگروه کیفیت‌بخشی فعالیت‌های پرورشی آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: هر یک از انجمن‌ها یک هدف عملیاتی دارد که در واقع ثمره همان انجمن است. برای مثال؛ در انجمن ایمان، برگزاری نماز جماعت، هدف عملیاتی است.

وی با بیان اینکه بازوی اجرایی ما در مدرسه مدیر مدرسه است، اظهار کرد: در واقع این مدیر مدرسه است که زمینه را برای عملیاتی شدن اهداف انجمن‌ها فراهم می‌کند و بر اجرای صحیح آن‌ها نظارت می‌کند.

تلطفی افزود: در هر انجمن، فردی که در انجام فعالیت‌های آن انجمن توانمند شده باشد به عنوان دستیار و نماینده بازوی اجرایی  یعنی مدیر یا معاون پرورشی در اجرای همان امر انتخاب می‌شود.

وی عنوان کرد: در ابلاغیه وزارت آموزش‌ و پرورش آمده که مدیران مدارس به‌صورت دوره‌ای ارزشیابی می‌شوند تا مشخص شود چقدر در انجام این طرح فراگیر موفق بوده‌اند.

سرگروه کیفیت‌بخشی فعالیت‌های پرورشی استان گفت: مساله‌ای که مطرح است این است که «آیا این طرح و اجرایی شدن آن سودی برای مدیر مدرسه و مجموعه مدرسه دارد؟» در پاسخ این سوال باید گفت بله، هنگامی که در هر یک از انجمن‌ها افراد منتخب مشخص شدند به عنوان دستیار مدیر و کادر مدرسه فعالیت خواهند کرد و این باعث می‌شود باری از دوش مدیر مدرسه برداشته شود.

دانش‌آموز خبرنگار پانا: حسین زرنقاب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار