مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

معلمان مورد اعتماد ترین قشر جامعه هستند

اراک (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی عنوان کرد: در هفته گرامیداشت مقام معلم در استان مرکزی، بزرگداشت مقام معلم توسط دانش‌آموزان و اولیا برگزار می‌شود‌.

کد مطلب: ۱۴۷۰۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
معلمان مورد اعتماد ترین قشر جامعه هستند

حسین مولوی ششم اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نقش معلم در نظام تعلیم و تربیت، اظهار کرد: نقش معلم در جامعه ما بسیار جدی است و بر اساس نظرسنجی‌ها معلمان به عنوان مورد اعتمادترین قشر جامعه اعلام شده‌اند.

وی افزود: قطعا برای اینکه آینده‌ خوبی در جامعه رقم بزنیم چاره‌ای نیست، جز اینکه از پتاسیل امید بهره‌مند شویم؛ بنابراین کمک رسانه‌ها در جهت ایجاد امید آفرینی در خصوص نقش آموزش‌ و پرورش در جامعه بسیار موثر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم خاطرنشان کرد: هفته بزرگداشت مقام معلم در تمامی مدارس توسط دانش‌آموزان و اولیا برگزار می‌شود و از معدود مراسم‌هایی است که مردم در صحنه هستند و بهترین جلوه‌های تجلیل و بزرگداشت مقام معلم در مدارس و کلاس درس توسط دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

مولوی ادامه داد: در استان مرکزی ۱۵ منطقه وجود دارد که در هر منطقه آموزشی یک برنامه ویژه بزرگداشت مقام معلم برگزار می‌شود و بازنشستگان در مراسم تجلیل می‌شوند. ویژه برنامه امسال برای بزرگداشت روز معلم نیز معرفی معلمان ماندگار استان مرکزی است و تعدادی از معلمانی که ویژگی بارز و شاخصی دارند نیز تجلیل خواهند شد.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های بزرگداشت روز معلم خاطرنشان کرد: دیدار ۴۵ معلم از استان مرکزی با مقام معظم رهبری، دیدار معلمان با ریاست جمهور، دیدار فرهنگیان با نماینده ولی فقیه استان مرکزی، غبارروبی مزار شهدا در سطح استان، برگزاری شورای آموزش و پرورش از جمله برنامه‌های اداره‌ کل آموزش و پرورش استان مرکزی برای هفته بزرگداشت روز معلم است. همچنین برگزاری جشنواره عکس در مدرسه صمصامی در دستور کار قرار دارد و قرار است این جشنواره در سطح کشور به عنوان یک حرکت نمادین و به طور مستمر برگزار شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به وضعیت مدارس کانکسی در سطح استان افزود: خوشبختانه در سه سال اخیر در کشور و استان مرکزی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز جمع‌آوری شده و امسال نیز قرار است مدارس کانکسی با دانش‌آموزان کمتر از ۱۰ نفر نیز جمع‌آوری شوند.

وی در پایان با اشاره به مسئله کمبود معلم در سالیان گذشته، بیان کرد: نزدیک به ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی در ۲ هزار مدرسه استان مشغول به خدمت هستند. با تدابیر اندیشیده شده علی‌رغم خروجی‌ها در بازنشستگی، در سال تحصیلی آینده مشکلات کمتری در خصوص کمبود معلم وجود خواهد داشت‌.

دانش آموز خبرنگار پانا: علی سلیمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار