برگزاری کارگاه «باغ بیدار» در موسسه خیریه دارالاکرام قم

قم (پانا) - کارگاه «باغ بیدار» با هدف ارتقای تاب‌آوری در جامعه با استفاده از بستر مطالعه در موسسه خیریه دارالاکرام قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۷۰۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه «باغ بیدار» در موسسه خیریه دارالاکرام قم

کارگاه «باغ بیدار» با هدف ارتقای تاب‌آوری دانش‌آموزان در برخورد با بحران‌ها و ناملایمات زندگی با استفاده از بستر مطالعه و با حضور «مصطفی ملکیان» فیلسوف و محقق ایرانی در موسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل العباس(ع) قم برگزار شد.

ملکیان در کارگاه فوق طی سخنانی ضمن ابراز خشنودی از انس دانش‌آموزان با کتاب، مطالبی را پیرامون اهمیت کتاب و کتابخوانی و نقش آن در بهبود روند زندگی انسان بیان کرد و سروده‌ای از وی توسط یکی از دانش‌آموزان نوقلم پایه دهم، دکلمه‌خوانی شد.

همچنین کتاب «حکایت‌های خواندنی منطق‌الطیر» عطار نیشابوری توسط سونا سلیمیان و صبا عنایتی (مجریان کارگاه)، تبیین و معرفی و بخش‌هایی از کتاب قرائت شد.

در کارگاه فوق، مقرر شد یکی از مادران توانا که با همراهی و کمک موسسه توانسته برای ادامه تحصیل به دانشگاه راه‌ یابد به‌طور مستمر و ماهانه با دانش‌آموزان، جلسه کتابخوانی برگزار کند.

همچنین یک دستگاه لپ‌تاپ به یکی از مادران کارآفرین که سال‌ها به بیماری سرطان مبتلاست، اهدا شد تا بتواند در کار خود که ویرایش تصاویر و نهایتا تولید سرویس عروس و آشپزخانه است به کار گیرد.

در کارگاه باغ بیدار، اعضای شورای راهبردی موسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل العباس(ع) قم و تعدادی از دانش‌آموزان عضو موسسه در پایه‌های ششم تا نهم حضور داشتند.

عنوان طرح باغ بیدار، برگرفته از یکی از اشعار استاد شفیعی کدکنی با همین نام است. این طرح در صدد ایجاد پلی میان دانش‌آموزان بورسیه‌شده موسسه دارالاکرام با مدرسه و خانواده است تا دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها از طریق کتاب و مطالعه به مهارت‌های تاب‌آوری در مواجهه با بحران‌ها و ناملایمات زندگی دست یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار