معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم خبر داد؛

اجرای طرح ورزشی «۱۰۰ در صد» ویژه ۶۹ هزار دانش‌آموز قمی

قم (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت ۶۹ هزار دانش‌آموز قمی تحت پوشش طرح ورزشی ۱۰۰ در صد قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۴۶۹۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ورزشی «۱۰۰ در صد» ویژه ۶۹ هزار دانش‌آموز قمی

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم؛ اعلی یزدی در حاشیه مراسم اختتامیه طرح ورزشی 100 درصد اظهار کرد: توسـعه مشارکت دانش‌آموزان در مسابقات ورزشـی از اهـداف شاخص‌های عملکردی معاونت تربیت‌بدنی و سـلامت است.

وی افزود: در راسـتای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و تعیین مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله و با توجه به اینکه برگزاری مسابقات ورزشی در سطح مدرسه ضمن استعدادیابی و کمک به تعلیم و تربیت باعث افزایش انگیزه، نشاط، ارتقای سطح سلامتی، آموختن رفتارهای صحیح اجتماعی و تنوع‌بخشی به محیط‌های یاددهی - یادگیری خواهد شد، طرح ملی «۱۰۰ در صد» با شـعار «امیدستان ورزش» و با موضوع برگزاری ۱۰۰ مسابقه ورزشی در صد روز به‌صورت مشارکت‌محور در سطح مدارس استان اجرا شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های مورد توجه و علاقه دانش‌آموزان در مدارس، اجرای مسابقات ورزشی درون‌آموزشگاهی است، گفت: طرح ۱۰۰ در صد با مشارکت و محوریت دانش‌آموزان، انجمن اولیا و مربیان، مدیران مدارس، انجمن ورزشی دانش‌آموزی و سایر نهادها در ۶۹۳ مدرسه قم و با حضور ۶۹۱۳۳ دانش‌آموز دختر و پسر اجرا شده است.

یزدی با اشاره به اینکه یادگیری دانش‌آموزان در ساعات غیررسمی نیز مانند ساعات رسمی مدارس صورت می‌پذیرد، عنوان کرد: در این طرح، مسابقات ورزشی در زنگ تفریح دوم مدارس برگزار شده و باعث افزایش شور و اشتیاق و نشاط دانش‌آموزان و کاهش رخوت و ضعف در بین آن‌ها شده است. همچنین برگزاری این مسابقات باعث ارتقای سواد حرکتی دانش‌آموزان، شناسایی استعدادهای برتر ورزشی و بالندگی حرکتی دانش‌آموزان خواهد شد.

وی تصریح کرد: برش استانی طرح مذکور ۶۰۰ مدرسه بوده که با استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان و همکاران از این طرح مدارس مجری به ۶۹۳ آموزشگاه افزایش یافتند و حدود ۷۰ هزار دانش‌آموز در خصوص مشارکت در این طرح در سامانه سیدا ثبت شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار