معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم:

17 هزار دانش‌آموز پایه ششم، آموزش شنا فرا می‌گیرند

قم (پانا) – معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: 17 هزار دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی در شهر قم، معادل 30 درصد دانش‌آموزان این پایه تحت پوشش آموزش مهارت شنا قرار می‌گیرند.

کد مطلب: ۱۴۶۹۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
17 هزار دانش‌آموز پایه ششم، آموزش شنا فرا می‌گیرند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم؛ علی یزدی در آیین رونمایی از پوستر طرح آموزش شنا در استخر مریم اظهار کرد: آموزش شنا از تاکیدات دینی ما است.

وی افزود: در همین راستا با توجه به مفاد سند تحول بنیادین، تحقق اهداف سند تحول دولت مردمی و برنامه ملی مهارت‌آموزی ورزشی با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، طرح آموزش شنا بعد از ماه مبارک رمضان آغاز و در چهار استخر تحت تملک آموزش و پرورش تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.

یزدی تصریح کرد: در اجرای طرح آموزش شنا به دنبال هدایت ورزشی دانش‌آموزان با شیوه‌های نوین رشدی حرکتی و همچنین اجرای درس تربیت‌بدنی با نگاه علمی هستیم.

وی گفت: آموزش شنا با هدفمند کردن و مدرسه‌محور کردن برنامه‌های ورزشی به توسعه مشارکت‌های مردمی در امر تعلیم و تربیت به‌ویژه درس تربیت‌بدنی و تبدیل مدرسه به کانون تحول محله از طریق برنامه‌های ورزشی و سلامت‌پایه منجر خواهد شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: طرح مهارت‌آموزی در رشته شنا با پوشش ۳۰ درصد از دانش‌آموزان پایه ششم که شامل حدود ۱۷ هزار دانش‌آموز می‌شود، اجرا خواهد شد.

وی افزود: هر دانش‌آموز تحت آموزش مقدماتی ۱۰ جلسه‌ای قرار می‌گیرد و پس از اتمام دوره آموزشی، آزمون عملی از دانش‌آموزان به عمل خواهد آمد و در صورت موفقیت برای دانش‌آموزان، گواهی مهارت ورزشی صادر می‌شود.

یزدی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت اجرای طرح و پوشش ۱۷ هزار نفری در سطح شهر قم، معاونت تربیت‌بدنی و سلامت با استفاده از تمام ظرفیت استخرهای تحت پوشش به اجرا و اتمام این دوره آموزشی خواهد پرداخت.

وی افزود: همچنین اعتبارات اجرای طرح از اعتبارات ابلاغی وزارت آموزش و پرورش و زمینه کمک‌سرانه ورزشی تامین شده این آموزش به صورت کاملاً رایگان خواهد بود.

یزدی، هدف اجرای این طرح را هویت بخشی به ورزش دانش‌آموزی و همچنین ارتقای سلامت، نشاط و آمادگی جسمانی دانش‌آموزان دانست و افزود: مدیران مدارس باید برنامه‌ریزی، پشتیبانی و نظارت کامل بر مشارکت دانش‌آموزان داشته باشند. مضافاً اینکه طرح آموزش شنا در غیر از ساعت آموزشی مدرسه انجام می‌پذیرد و ایاب و ذهاب نیز بر عهده والدین دانش‌آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار