پیشکسوتان هیات‌های عزاداری سیدالشهدا(ع) در قم تجلیل شدند

‌قم (پانا) - نشست صمیمی و آیین تجلیل از پیشکسوتان و فعالان هیئات عزاداری سیدالشهدا(ع) امشب به میزبانی هیات خادم الرضا(ع) در حسینیه هیات بنی فاطمه(س) قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
پیشکسوتان هیات‌های عزاداری سیدالشهدا(ع) در قم تجلیل شدند

در ابتدای این مراسم، «حمید ناطقی» مسئول هیات خادم الرضا(ع) با گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: امسال وارد سی و یکمین سال تاسیس این هیات شده ایم و مایه بسی افتخار است که در هر یک از شب های ماه مبارک رمضان میزبان گروه هایی از اقشار مردم باشیم.

وی با اشاره به افتخار میزبانی هیات خادم الرضا(ع) از مسئولان و فعالان هیئات مذهبی در ضیافت افطاری سومین شب ماه رمضان گفت: پیرغلامان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از سال های دور با نوکری خالصانه در درگاه امام حسین(ع) موجب شدند تا چراغ روضه و خیمه سیدالشهدا(ع) همواره روشن بماند و ان شاءالله همه ما از خوان پربرکت حضرت ثامن الائمه(ع) بهره مند شویم.

در ادامه، جواد اشعری رییس شورای هیئات مذهبی استان قم با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین سال مراسم دهه اول محرم از سوی هیات خادم الرضا(ع) در قم، عنوان کرد: این هیات به عنوان یکی از معدود هیئات عزاداری پرجمعیت و جریان ساز در کشور، در مناسبت های مختلف از جمله ایام کرونا خدمات موثری را به قشرهای مختلف مردم ارائه کرده است.

در پایان تعدادی از پیشکسوتان هیئات مذهبی به نام های علی الماسی، هادی آتش پنجه، محمد شکارچی، احمد سعادتخانی (از شهر قنوات)، موسی محمدی، عباس هاشمی، اکبر محمدی، ابوالفضل هندویان، اکبر اوجان، علی آفرین و حسین اکبرزاده با اهداء نشان خادمی هیات، تجلیل شدند.

این مراسم با مرثیه سرایی و شعر خوانی جواد مقدم و سید رضا تحویلدار حال و هوایی عاشورایی بخود گرفت؛ همچنین کلیپی از عزاداری های هیات در طول سال های 1372 تا 1402 پخش شد.

در مراسم فوق مهدی رشیدی مسئول هیات عزاداری دانش آموزان و فرهنگیان استان قم نیز حضور داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار