برگزاری اولین یادواره شهید آیت الله بهشتی و شهدای دبیرستان دین و دانش قم‌

قم (پانا) - اولین یادواره بزرگداشت شهید آیت الله بهشتی و 40 شهید والامقام دبیرستان دین و دانش قم در سالن اجتماعات این واحد آموزشی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین یادواره شهید آیت الله بهشتی و شهدای دبیرستان دین و دانش قم‌

نخستین یادواره دانش آموزی بزرگداشت شهید آیت الله بهشتی موسس و نخستین مدیر دبیرستان دین و دانش و 40 شهید والامقام این دبیرستان، با حضور سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سید محمدرضا موسوی مدیر دبیرستان دین و دانش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام، خدمت و حضور در دبیرستانی که شهید مظلوم آیت الله بهشتی موسس و نخستین مدیر آن بود، افتخاری بسیار بزرگ برای مسئولان و دانش آموزان برشمرد.

همچنین علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، با اشاره به برگزاری 3500 یادواره شهدا طی دو سال در مدارس قم، این رویداد را از بزرگترین افتخارات و توفیقات آموزش و پرورش قم خواند و بر ضرورت ترویج بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در بین نوجوانان و جوانان تاکید کرد.

در ادامه، سید عباس اسماعیلی طبا از نخستین معلمان دبیرستان، خاطراتی را از حضورش در این واحد آموزشی و منش و اخلاق شهید آیت الله بهشتی بیان کرد؛ وی با اشاره به برخی ویژگی های نظام مقدس جمهوری اسلامی، قانون اساسی کشور را از قوانین مترقی دنیا و موضوع ولایت فقیه در این قانون را گل سرسبد آن توصیف نمود.

اسماعیلی طبا همچنین خاطره ای را از همکلامی با شهید بهشتی چند ماه قبل از شهادت آن شهید بزرگوار بیان کرد.

سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح نیز در مراسم فوق با اشاره اینکه حضور در مراسم شهدا، قلب و دل انسان را جلا می بخشد، به برخی ویژگی های یادواره شهدای دبیرستان دین و دانش اشاره و عنوان کرد: این یادواره به لحاظ وجود نام شهید بهشتی، در کشور منحصر به فرد است.

وی خطاب به دانش آموزان حاضر در مراسم یادواره گفت: حضور جوانان در این محفل شهدایی، قابل تقدیر و سپاس است و باید یادآور شویم که تمام دوران دفاع مقدس را جوانانی اداره کردند که تربیت یافته شهیدانی چون شهید بهشتی بودند.

مراسم فوق با مرثیه سرایی جواد اشعری در وصف سیدالشهدا(ع) و شهیدان والامقام همراه بود؛ همچنین نام تک تک شهدای  دبیرستان به سبک حضور و غیاب کلاسی قرائت شد و حاضران با فریادهای  «شهید» از آنان یاد کردند.

در این مراسم، احمد حاجی زاده و مهدی متقیان معاونان سیاسی و امنیتی و امور عمرانی استانداری قم، مصطفی ملایی عضو شورای اسلامی شهر قم، سید مجتبی اشرفی معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی قم، عبدالله صادقخانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قم و جمعی از همرزمان شهدا و معلمان و دانش آموزان سابق و فعلی دبیرستان حضور داشتند.

شهید بهشتی در سال ۱۳۳۳ با همکاری دوستانش دبیرستان دین و دانش را در قم تاسیس کرد و تا سال ۱۳۴۲ که در قم بود، مسئولیت آن را برعهده داشت و در حوزه هم تدریس می‌کرد و در مدت مدیریت دبیرستان توانست در اوج خفقان رژیم طاغوت مدیران موفق و جوانان کارآمدی را برای جامعه و مکتب اسلام تربیت نماید.

انتهای پیام/

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار