در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

فیلم‌های اجتماعی بستری برای حل معضلات کودکان و نوجوانان

تهران (پانا) - رهبر قنبری کارگردان سینمای ایران معتقد است فیلم‌های سینمایی می‌تواند برخی از مشکلات بالینی کودکان و نوجوانان را از بین ببرد و ساخت فیلم‌های روانشناسانه فضا و بستری برای آشناکردن خانواده‌ها با معضلات و مشکلات زندگی کودکان و نوجوانان است.

کد مطلب: ۱۴۶۵۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
فیلم‌های اجتماعی بستری برای حل معضلات کودکان و نوجوانان

رهبر قنبری (زاده ۱۳۴۰ در اردبیل) کارگردان، مستندساز، نویسنده و تدوینگر ایرانی است. او که فارغ‌التحصیل مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی است فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۶۶ با کارگردانی فیلم کوتاه آغاز کرد.

از فعالیت‌های دیگر وی می‌توان به تدریس در انجمن سینمای جوانان، نگارش فیلمنامه، ساخت آثار مستند و تلویزیونی اشاره کرد.

رهبر قنبری در گفت‌وگویی کوتاه با پانا درباره مشکلات سینمای کودک و نوجوان در سالهای جاری گفت: ما تصور می‌کنیم بخشی از مشکلات بالینی بچه ها در خانواده‌ها و حتی در مدارس و محیط های اجتماعی با ساخت فیلم‌های خوبی در ژانرهای کودک و نوجوان جبران می‌شود به همین دلیل در بسیاری از آثار می‌بینیم که به سینمای کودک تنها به عنوان مکانی برای آموزش و تربیت نگاه می شود.

وی تصریح کرد: امروز در بیشتر فیلم‌های کودکان و نوجوانان، اهداف تربیتی پرورشی و آموزشی دنبال می‌شود و اگر ما می‌خواهیم کمبودهای تربیتی پرورشی خود را با ساخت و پخش فیلم ها جبران کنیم باید برای تحقق بخشی از آن از حجم آثار تبلیغی، کمدی و... کم کنیم و به جای آن به فیلم سازهای کودک بودجه کافی داده شود تا در این عرصه بتوانیم فیلم‌های خاصی بسازیم.

رهبر قنبری خطاب به کودکان و نوجوان و جوانان این مرز و بوم گفت: سعی کنید به تمامی اجزای فرهنگی تاریخی و ملی این سرزمین توجه کنید و زندگی خودتان را به شیوه درست پیش ببرید.

خبرنگار: فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار