در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

جشنواره‌های هنری مدرسه به دنبال کشف استعدادهای جدید دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - دبیر جشنواره‌های هنری مدرسه می‌گوید این رویداد هنری به دنبال کشف استعدادهای نو کشف نشده دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۶۲۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره‌های هنری مدرسه به دنبال کشف استعدادهای جدید دانش‌آموزان است

حوزه هنری از تاریخ 16 الی 19 اسفندماه میزبان «جشنواره‌های هنری مدرسه» و منتخبان آن است و در این مدت بستر لازم جهت ایده‌پردازی و پرورش ایده‌های هنری دانش‌آموزان هنردوست کشور را فراهم آورده است.

مراسم افتتاحیه و اعطای جوایز پنجمین جشنواره عکس و گرافیک مدرسه روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد و اختتامیه و اعطای جوایز نهمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه امروز از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

جشنواره‌های هنری مدرسه در سه بخش فیلم کوتاه و عکس و گرافیک با موضوع اصلی روایت قهرمانان پیشرفت در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ برگزار شد که محورهای جشنواره فیلم کوتاه مدرسه شامل داستانی، مستند، آیتم تلویزیونی، انیمیشن و نماهنگ و محورهای جشنواره عکس و گرافیک مدرسه شامل طراحی پوستر، لوگو، نقاشی دیجیتال، عکاسی طبیعت، عکاسی داستانی، عکاسی تبلیغاتی و عکاسی معماری بوده است..

این جشنواره‌های هنری باهدف کشف استعداد و انگیزه دهی به دانش‌آموزان هنرمند و مستعد سراسر کشور در جهت تولید محتوای مناسب و خلاقانه هنری در قالب رسانه، توسط موسسه هنروما و با حمایت حوزه هنری کودک و نوجوان، شبکه امید سیما، برنامه کاربردی شاد، بنیاد ملی نخبگان و ستاد توسعه فناوری‌های نرم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

امیرحسین اخوین، دبیر جشنواره‌های هنری مدرسه، درباره فرایند برگزاری این رویداد هنری به پانا گفت: زمان انتشار فراخوان این جشنواره تیرماه سال جاری بود و پس از پالایش سه مرحله‌ای آثار هنری ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره برگزیدگان مشخص شدند و طی بررسی‌ها و با اصلاحات انجام‌شده به روی آثار ارسالی، درنهایت برگزیدگان اولیه این رویداد شناخته شدند.

وی ادامه داد: تعداد آثار ارسالی 21هزار اثر در سه محور فیلم، گرافیک، عکس و زیر‌شاخه‌های مربوطه آن‌ها است. این تعداد آثار از 660 شهر و حدود 2700 مدرسه به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده‌اند.

اخوین درباره رده سنی شرکت‌کنندگان در این رویداد هنری نیز گفت: شرکت‌کنندگان برگزیده این رویداد، دانش‌آموزان پایه‌های متوسط اول دبیرستان و متوسط دوم هنرستان هستند و پس از فرایند شناسایی و استعدادیابی، به حوزه هنری دعوت شدند و 4 روز است که مهمان حوزه هنری هستند و طی این 4 روز، بر ایده‌ بعدی خود که با موضوع «روایت قهرمانان پیشرفت» هست، متمرکز هستند و روی آن کار می‌کنند و هرکدام در شاخه هنری مربوط به خود به اید‌ه جدید دست می‌یابند..

دبیر جشنواره‌های هنری مدرسه، به حمایت‌های برگزارکنندگان این رویداد هنری از شرکت‌کنندگان برگزیده اشاره کرد و گفت: در این رویداد، همراه حضور مربی‌های متخصص در کنار شرکت‌کنندگان، کارگاه‌های محتوایی نیز برقرار است که از روز اول آغاز به کارکرده و «ارائه‌های کوتاه راهنما» در خصوص موضوع، برای شرکت‌کنندگان اجرا و حدود 80 مورد مختلف درزمینهٔ «روایت قهرمانان پیشرفت» به آنان معرفی‌شده است.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان این رویداد پس از کامل کردن ایده‌های خود طی این 4 روز، به ایده نهایی می‌رسند و پس از جمع‌بندی، هیات داوران متشکل از مربی‌ها و کارشناسان موضوعات هنری، به آثار هنری اعتبار می‌بخشند و آثار معتبر به مرحله اجرا و تولید وارد می‌شوند.

اخوین تصریح کرد: داوری مردمی این آثار نیز روی سایت جشنواره برگزار شد که بیش از ۱۵۰هزار رای به آثار داده شد. این مهم نشان از تأثیرگذاری این جشنواره و علاقه‌مندی دانش‌آموزان برای حضور در آن را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار