فرماندار شهرستان بهارستان خبر داد؛

رونمایی از کتاب شهدای شهرستان بهارستان در دبستان شاهد شهید آوینی

بهارستان یک (پانا) - فرماندار شهرستان بهارستان از رونمایی کتاب شهدای شهرستان بهارستان در دبستان شاهد شهید آوینی ناحیه یک این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۳۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از کتاب شهدای شهرستان بهارستان در دبستان شاهد شهید آوینی

آیین رونمایی از کتاب «شهدای شهرستان بهارستان» در خصوص کنگره ملی سرداران و ۱۲۰۰۰ شهید استان تهران با حضور عبدالله نوحی (فرماندار شهرستان بهارستان) و سایر مسئولین این شهرستان در دبستان شاهد شهید آوینی ناحیه یک برگزار شد.

عبدالله نوحی، فرماندار شهرستان بهارستان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس در خصوص شهید آوینی اذعان کرد: شهید آوینی، یکی از برترین شهدای دفاع مقدس در طول ۸ سال جنگ تحمیلی است و به دلیل علاقه ایشان به نویسندگی، لقب ایشان در بین مردم، سید شهیدان اهل قلم است. شهید آوینی علاوه بر مبارزه با دشمنان متجاوز همواره در جبهه‌های جنگ، نمونه بارز انسان دانشمند و فرهیخته بوده و ما نیز امیدواریم دانش‌آموزان امروز و آینده‌سازان فردا همچون این شهید بزرگوار، اهل قلم و علم‌آموزی باشند.

وی با اشاره به شهدای نوجوان دفاع مقدس بیان کرد: شهید بهنام محمدی، یک شهید ۱۱ ساله نوجوان در میدان نبرد با دشمنان جمهوری اسلامی ایران بود و امروزه نیز از ایشان به عنوان الگوی نوجوانان نام برده می‌شود و تلاش ما نیز برای حفظ نام و جایگاه ایشان در یاد و خاطره مردم ادامه خواهد داشت. شما دانش‌آموزان ابتدایی نیز نباید فراموش کنید که در هر سنی هستید می‌توانید با تلاش‌ها و افتخارآفرینی، جزوی از تاریخ کشور خود باشید.

فرماندار شهرستان بهارستان همچنین در خصوص شهید محمدحسین فهمیده تشریح کرد: شهید محمدحسین فهمیده، شهیدی ۱۳ ساله است که در جبهه‌های جنگ حضور داشت و در پایان نیز به مقام والای شهادت نائل شد و امام خمینی(ره) نیز در خصوص این شهید بزرگوار می‌فرمایند «رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که نارنجک به کمر بست و خود را به زیر تانک دشمن انداخت تا مانع ورود دشمنان به خاک کشور خود شود.»

وی افزود: شما دانش‌آموزان نیز باید از این شهدای والامقام، درس ایستادگی، مقاومت، ایثار و شهادت بیاموزید و آن‌ها را سرلوحه و الگوی زندگی خود قرار دهید و بدانید که آرامش و آسایش امروز خود را مدیون ایثار جان شهدا هستیم.

خبرنگار : دانش‌آموز، مبینا طلوعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار