آیت‌الله رئیسی:

امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران است

ضرورت توجه به شناسایی و تقویت کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری تولیدات با کیفیت و متنوع در کشور با وجود تحریم‌ها، فشارها و برخی کاستی‌ها را باعث امیدآفرینی دانست و گفت مسئله امیدآفرینی به تعبیری ترجمان همان شعار ارزشمند «ما پای کار ایران هستیم» شما کارگران عزیز و محترم است که با روحیه ارزشمندتان همانطور که دشمن را در عرصه‌های مختلف ناکام گذاشتید در عرصه اقتصادی نیز ناکام گذاشتید و خواهید گذاشت.

کد مطلب: ۱۴۷۱۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه هم‌زمان با روز کارگر، در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با تبریک این روز به همه جامعه بزرگ و محترم کارگری کشور، برگزاری این مراسم پس از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب را فرصتی مغتنم برای اطلاع و پیگیری از منویات و رهنمودهای ایشان نسبت به موضوع کار و کارگران و تلاش در جهت تمهید ساز و کارهای اجرای این رهنمودها دانست.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم در کارخانه‌ای بزرگ که محصولاتی قابل عرضه برای بازارهای داخلی و خارجی دارد، محصولات تولید شده در این کارخانه را گواه توانایی و تلاش کارگران و مهندسان و نیز نشان‌دهنده وجود توانمندی در کشور برای انجام کارهای بزرگ دانست و گفت: البته نباید به همین میزان بسنده کرد.

رئیس جمهوری دستاورد دیگر تلاش‌ها و تولیدات این کارخانه و دیگر واحدهای تولیدی کشور را امیدآفرینی با وجود تحریم‌ها و فشارها و برخی کاستی‌ها توصیف کرد که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بوده است و افزود: مسئله امیدآفرینی به تعبیری ترجمان همان شعار ارزشمند «ما پای کار ایران هستیم» شما کارگران عزیز و محترم است که با روحیه ارزشمندتان همانطور که دشمن را در عرصه‌های مختلف ناکام گذاشتید در عرصه اقتصادی نیز ناکام گذاشتید و خواهید گذاشت.

رئیسی با تاکید بر ضرورت به عمل آمدن همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر در جهت ارتقای کیفی و کمی روزانه تولید اظهار کرد: ملت ایران و کارگران ما نشان داده‌اند که می‌توانند تولیداتی داشته باشند که کیفیت آن از همه استانداردهای ضروری و جهانی بالاتر باشد، چنانکه در سفر اخیر ما به سریلانکا مهندسان و متخصصان سریلانکایی تاکید داشتند که کار متخصصان ایرانی در ساخت سد و نیروگاه در آن کشور از نظر فناوری و علم‌پایه بودن کاملا به‌روز و حتی بی‌نظیر بوده و برای اولین بار در منطقه کاری با این سطح از تکنولوژی اجرا شده است.

وی با تجلیل از توانمندی‌ها و تلاش‌های کارگران و متخصصان ایرانی تصریح کرد: یکی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب شناسایی و تقویت کارگران نخبه کشور است. چنان‌که وزیر محترم کار گفت، این وزارتخانه برنامه‌ای را برای شناسایی و حمایت از کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری و کشف و پرورش ایده‌هایی که در محیط کاری متولد شده‌اند اجرا کرده تا هم نخبگی در میان کارگران مورد حمایت و تشویق قرار گیرد و هم ایده‌های مفید خلق شده در این محیط تقویت شده و در مسیر اجرا قرار گیرند.

توجه به فرهنگ کار نکته مهم بعدی مطرح در سخنان رئیس‌جمهوری بود که در توضیح آن خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس جامعه کارگری با تلاش‌ها و ایده‌های خلاقانه خود بسیاری از نیازهای جبهه‌ها را تامین و کشور را از بیگانگان بی‌نیاز کرد. امروز هم یک جنگ اقتصادی تمام عیار به کشور تحمیل شده که به‌حمدالله تاکنون کشور و جوان‌ها و کارآفرینان و کارگران شریف ما در این عرصه خوش درخشیده و همچنان که در جنگ نظامی به دشمن سیلی زدند، در جنگ اقتصادی نیز جانانه در مقابل دشمن ایستاده‌اند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه دشمنان تصور می‌کردند با تحریم و تهدید می‌توانند ملت ایران را متوقف کنند، گفت: دشمن امروز مشاهده می‌کند که ایران اسلامی با وجود همه فشارها رشد اقتصادی، تولید، نوآوری و خلاقیت‌های فناورانه دارد و فقط در زمینه صادرات محصولات دانش‌بنیان به رکورد بالای 2 میلیارد دلار دست یافته است؛ اینها نتیجه تلاش‌های شما کارگران و متخصصان کشور است که ثابت کردید پای کار هستید و این حقا شایسته قدردانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار