ابوترابی در گفت‌و‌گو با پانا:

قانون کاهش مدت سربازی حداکثر تا اوایل شهریور اجرایی می‌شود

معافیت افراد با ۳۵ سال سن و دو فرزند توسط شورای نگهبان رد شد

تهران (پانا) - نماینده مردم نجف آباد در مجلس ضمن تشریح آخرین جزئیات این مصوبه، گفت قانون کاهش مدت سربازی با ابلاغ برنامه هفتم توسعه و حداکثر تا اوایل شهریور ماه اجرایی می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۶۹۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
قانون کاهش مدت سربازی حداکثر تا اوایل شهریور اجرایی می‌شود

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌و‌گو با پانا درخصوص اجرای قانون کاهش مدت سربازی، اظهار کرد: «شورای نگهبان با کلیات ۱۴ ماه که شامل دوره آموزشی نیز می‌شود، موافقت کرد. دو موضوع دیگر نیز داشتیم که یکی از آنها این است که اشخاص ۳۵ سال سن با دو فرزند معاف شوند که متاسفانه شورای نگهبان این بند را رد کرد و مشخص است که تحت فشار ستاد کل نیروهای مسلح نظر دادند. بر همین اساس اخیرا‌ نامه‌ای به شورای نگهبان نوشتم و اعلام کردم، اصلی که شورا به آن استناد کرده به این بند مرتبط نیست.»

وی افزود: «از لحاظ حقوقی و قانونی اگر مجلس اصرار کند، شاید مجددا این بند مورد بررسی قرار گیرد.»

نماینده مردم نجف آباد در مجلس با بیان اینکه معافیت افراد با ۳۵ سال سن و دو فرزند رد شد، گفت: «اگر به دنبال تعالی و افزایش جمعیت هستیم، باید افرادی که با سن ۳۵ سال دو فرزند دارند را تشویق کنیم.»

ابوترابی بیان کرد: «درباره دانشجویان خارج از کشور که دارای مشکلات عدیده بودند به ستاد کل اختیار داده شد تا برای رفع مشکلات آنها اقدام کند که با این بند نیز موافقت شد.»

این عضو کمیسیون شوراها در مجلس درخصوص زمان اجرای این قانون نیز گفت: «زمانی که برنامه هفتم ابلاغ شود، قانون کاهش مدت سربازی اجرایی می‌شود. بررسی و رفع ایراد برنامه هفتم در دستور کار است و پس از ابلاغ، اجرایی می‌شود. پیش‌بینی ما این است که حداکثر تا اوایل شهریور اجرایی شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار