فلاحی در تشریح اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی:

حفظ حقوق «معلم» و «کارفرما» در مدارس غیردولتی مورد تاکید قرار گرفت؛ سود و منفعت هر دو طرف در نظر گرفته شد

جریمه نقدی برای مدارس متخلف در نظر گرفته شد/ ساعات فعالیت معلمان مدارس غیردولتی ۳۰ ساعت در هفته تعیین شد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت در اصلاحیه جدید قانون مدارس غیردولتی حقوق معلمان غیرانتقاعی مدنظر قرار گرفت تا هم حقوق معلم حفظ شود و هم حقوق کارفرما و صاحب مدرسه نقض نشود به عبارت دیگر سود و منفعت هر دو طرف در این قانون دیده شده است.

کد مطلب: ۱۴۶۷۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
حفظ حقوق «معلم» و «کارفرما» در مدارس غیردولتی مورد تاکید قرار گرفت؛ سود و منفعت هر دو طرف در نظر گرفته شد

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با پانا در تشریح اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، اظهار کرد: «قانون مدارس غیرانتفاعی یکی از قوانینی بود که همواره مورد اعتراض معلمان مدارس غیرانتفاعی بود. این قانون چارچوبی برای تاسیس مدارس غیردولتی مشخص می‌کند تا هر کسی تحت هر عنوانی مدرسه‌ای تاسیس نکند و موجب ایجاد مشکل شود.»

وی با بیان اینکه طبق این قانون چارچوبی برای تاسیس مدارس مشخص شد، گفت: «طبق این قانون به کار بردن عنوان «مدرسه» به هر شکلی فقط برای واحد‌های آموزشی و پرورشی که براساس شرایط و مقررات وزارت آموزش و پرورش به‌صورت دولتی یا غیردولتی تاسیس و اداره می‌شوند و آموزش‌های رسمی را مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش ارائه می‌دهند، مجاز است.»

نماینده مردم همدان در مجلس بیان کرد: «بحث حقوق معلمان غیرانتقاعی نیز مدنظر قرار گرفت تا هم حقوق معلم حفظ شود و هم حقوق کارفرما و صاحب مدرسه نقض نشود. سود و منفعت هر دو طرف در این قانون دیده شده است. 30 ساعت در هفته در نظر گرفته شد تا چارچوب داشته باشند. طبق اصلاحیه جدید ساعات فعالیت تمام‌وقت معلمان و کارکنان آموزشی غیررسمی مدارس غیردولتی 30 ساعت در هفته و ساعات کار مدیران، معاونان و کارکنان اداری 36 ساعت در هفته با احتساب حضور در جلسات و شوراهای آموزشی، پرورشی و اداری مدرسه تعیین شد.»

وی اضافه کرد: «اجرای قانون قبل مشکلاتی داشت و موجب شد که این اصلاحیه صورت گیرد.»

مهدهای کودک‌ به وزارت آموزش و پرورش واگذار شدند

فلاحی درباره جریمه و مجازات برای تخلفات مدارس نیز گفت: «گاهی تخلفاتی از مدارس در زمینه افزایش شهریه سر می‌زند که جرم‌انگاری نشده بود که به چه صورت به این تخلفات رسیدگی شود. مصداق مجازات در این قانون تعیین شد. تخلفات در حوزه سود و درآمد است و مجازات نیز در همین حوزه است، یعنی جریمه نقدی در نظر گرفته شد.» 

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس درخصوص واگذاری مهدهای کودک به وزارت آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: «طبق تاکیدات مقام معظم رهبری، مهدهای کودک مراکز خدماتی نیستند بلکه مراکز آموزش و تربیتی هستند و باید با این دید به مهدهای کودک نگاه شود؛ بر این اساس سازمان ملی تربیت کودک تاسیس شد که طبیعتاً مهدهای کودک نیز مراکز غیرانتفاعی محسوب می‌شوند. سازمان ملی تربیت کودک کار خود را آغاز کرده است و بخش جدیدی به آموزش و پرورش اضافه خواهد شد تا مهدکودک‌ها نیز ذیل این وزارتخانه تعریف شود.»

لازم به ذکر است، کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در تیر ماه سال ۱۴۰۰ به تصویب مجلس رسید، با توجه به اینکه نزدیک به ۱۴درصد مدارس کشور غیر دولتی هستند این طرح در راستای ساماندهی این مدارس تدوین و تصویب شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار