اسلامی:

جذب نخبگان علمی از اولویت‌های سازمان انرژی اتمی است

حضور ۳۰ کشور در نخستین رویداد بین‌المللی صنعت هسته‌ای کشور

تهران (پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی گفت امسال ۶۰۰ بورسیه کارشناسی ارشد خواهیم داشت و جذب نخبگان از اولویت‌های سازمان انرژی اتمی است.

کد مطلب: ۱۴۶۷۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
جذب نخبگان علمی از اولویت‌های سازمان انرژی اتمی است

محمد اسلامی امروز در جریان چهارمین برنامه پاسخگویی برخط سازمان انرژی اتمی به تماس‌های تلفنی شهروندان به عنوان نخستین مهمان در سال ۱۴۰۳ در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حضور یافت و پاسخگوی طرح، نظرات، ایده‌ها، شکایت‌ها و درخواست‌های مردم در حوزه مأموریتی خود در سازمان حفاظت از محیط زیست شد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد صالحی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری با اعلام اینکه به مناسب روز انرژی هسته‌ای در خدمت محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هستیم تاکید کرد: تلاش‌های سازمان انرژی اتمی در استیفای حق ملت ایران در داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای شایسته تقدیر است.

حجت الاسلام صالحی در ابتدای این نشست ضمن تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «توانمند شدن کشور و پیشرفت‌های فناوری هسته‌ای برای کشور ما آبرو بخش است»، تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری نشانگر اهمیت سازمان انرژی هسته‌ای است و الحمدالله حضور آقای دکتر اسلامی در مدت مسئولیت خود موجبات دفاع از حق مسلم مردم کشور ما در داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را فراهم کرده است که این موضوع خداقوت دارد.

اسلامی در پاسخ به یکی از دانشجویان دکتری که دغدغه‌هایی برای اشتغال جوانان متخصص در حوزه فناوری هسته‌ای داشت، گفت: در سال گذشته با معرفی بنیاد ملی نخبگان، دانشجویان نخبه بسیاری جذب این سازمان شدند. امسال ۶۰۰ بورسیه کارشناسی ارشد خواهیم داشت و جذب نخبگان از اولویت‌های سازمان انرژی اتمی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اقدامات این سازمان در زمینه به کارگیری انرژی هسته‌ای در زندگی روزمره مردم گفت: سیاست سازمان انرژی اتمی استفاده از انرژی هسته‌ای در زندگی روزمره مردم است و در این مسیر گام‌های مهمی برداشته‌ایم.

اسلامی تصریح کرد: در بخش پزشکی و سلامت اراده کردیم که کیفیت رادیو داروهای را به سطحی برسانیم که بهتر سلول‌های سرطانی را تشخیص دهند و در بخش رادیو درمانی اثربخشی داروها افزایش یابد.

وی افزود: سال گذشته اعلام کردیم که ۶۰ رادیو دارو تولید می‌کنیم و ۱۰ رادیو دارو نیز در مرحله تحقیقات است. امروز تعداد رادیو داروهایی که فاز بالینی و تحقیقاتی را پشت سر گذاشته و اکنون به مرحله تولید رسیده ۲۰ رادیو داروست و این نشان از ظرفیت بالای تولید رادیوداروها در صنعت هسته‌ای کشور است.

اسلامی با تاکید بر اینکه تولید پلاسما در از سال گذشته در کشور آغاز شده است، گفت: پیش از این مردم درد و رنج سنگینی از برخی بیماری‌ها و زخم‌های بستر وبیماری دیابت متحمل می‌شدند اما هم اکنون با ظرفیت انرژی هسته‌ای بسیاری از این دردها درمان می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد ۲ کلینیک درمان زخم در زمستان گذشته در کشور افتتاح شد و انشاالله به زودی سه کلینیک دیگر در تهران افتتاح خواهد شد. برنامه داریم که تعداد کلینیک‌های زخم در کشور را به ۵۰ کلینیک افزایش دهیم.

اسلامی با بیان اینکه هم اکنون در کشور تنها یک شرکت رادیو داریم و این شرکت نیست تحریم شده است، افزود: تحریم‌ها علیه صنعت هسته‌ای کشور بسیار جدیست و در این راستا جان انسان‌ها برای مدعیان حقوق بشر بی‌معناست.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد با توجه به ظرفیت موجود در کشور توانسته‌ایم به صورت خود اتکا به یک قطب در صنعت رادیو دارو تبدیل شویم.

اسلامی افزود امسال بزرگترین مرکز رادیو داروی کشور با حضور رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد ا افتتاح این مرکز ظرفیت تولید رادیو داروی کشور به ۵ برابر افزایش می‌یابد.

اسلامی با تاکید بر اینکه نخستین رویداد صنعت هسته‌ای کشور اردیبهشت ماه امسال با حضور بیش از ۳۰ کشور برگزار می‌شود، گفت: در این همایش دستاوردها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنعت هسته‌ای ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان افزود: برنامه داریم تا با ثبت این کنفرانس بین‌المللی در میان رویدادهای هسته‌ای جهان، برگزاری این کنفرانس را به صورت مرتب در دستور کار داشته باشیم و انشاالله این کنفرانس را به یکی از قطب‌های رویدادهای هسته‌ای بین‌المللی بدل کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد نیروگاه اتمی بوشهر در سال گذشته به لحاظ رعایت الزامات ایمنی و همچون بهره‌وری در میزان تولید انرژی برق رکورد دار بود بر این اساس این نیروگاه سال گذشته ۷ میلیارد و ۴۷۰ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرده است و در مقایسه با نیروگاه‌های مشابه راندمان ۱۰۰ درصدی داشت.

وی افزود نیروگاه اتمی بوشهر در چهارچوب ضوابطی که تعیین شده بود عملکرد خوبی داشت و این موضوع باعث شد که از جایگاه هفدهم یا هجدهم همیشگی به جایگاه اول ارتقا یابد اسلامی تصریح کرد نیروگاه اتمی بوشهر از روزهای آینده به دلیل ارگذاری سوخت جدید هسته‌ای از مدار خارج خواهد شد.

در پایان این نشست، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با ارایه گزارشی از عملکرد این مجموعه، اذعان داشت: در طول بیش از یک و نیم سال گذشته، ۷۵ نشست با حضور اعضای هیات دولت برای پاسخگویی به دغدغه‌ها و مشکلات مردم در این مرکز برگزار شده است.

صالحی افزود: به جز اعضای کابینه که براساس دستور مستقیم رئیس‌جمهور و ابلاغ معاونت اول در این مرکز حاضر شده‌اند، برنامه داریم که در سال آینده از سازمانهای تحت نظارت وزارتخانه‌ها نیز دعوت کنیم تا انشالله از ظرفیت پاسخگویی این مرکز در حل مشکلات مردم استفاده بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ مرکز ارتباطات مردمی عزم خود را جزم کرده است که با عنایت خداوند در شش ماهه ابتدای سال، ۴۵ نشست با حضور وزرا، معاونان و اعضای هیات دولت برگزار کند.

لازم به ذکر است، مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، بر مبنای رسالت تعریف شده خود به منظور ایجاد پل ارتباطی میان مردم و اعضای کابینه دولت سیزدهم و در راستای تأکیدات مصرح رئیس‌جمهور مبنی بر ارتباط بی‌واسطه مردم با مسئولان، سلسه‌نشست‌های پاسخگویی تلفنی و برخط مقامات دولت سیزدهم به تماس‌های مردمی را ترتیب داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد صالحی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری فلسفه برگزاری این نشست‌ها را ایجاد ارتباطی بی‌واسطه میان مردم و اعضای هیأت دولت اعلام و تصریح کرد که با توجه به حساسیت آیت‌الله رئیسی در پاسخگویی به مردم و پیگیری‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود، اعضای کابینه مطمئن باشند مسئولی که پاسخگوی مردم نباشد از این دولت نخواهد بود و خط قرمز این دولت پاسخگویی و پای کار آمدن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار