بهادری جهرمی خبر داد؛

واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

تهران (پانا) - سخنگوی دولت گفت پیش‌بینی داریم در روزهای آینده، مذاکره درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی به نتیجه برسد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

 علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: این دو تیم سرمایه‌های ملی ما هستند و دولت رسالت خود را کمک به این سرمایه‌ها دانسته و فرایند خصوصی‌سازی در این دولت انجام شد و بخشی سهام به مردم واگذار شد و در دوسال گذشته بارها آگهی صورت گرفت بخش خصوصی واگذار کند اما قابلیت حقوقی آن محقق نشد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این مقرر شد هیات وزیران به عنوان بخشی از دیون خود به تأمین اجتماعی یکی از این باشگاه‌ها را به تامین اجتماعی واگذار کند و دولت مجوز را صادر کرد.

وی افزود: هیات واگذاری روز گذشته به جمع بندی نرسید  که این مجوز استفاده کند و در این فاصله از دو بانک غیر دولتی پیشنهادهایی رسید. پیش‌بینی ما این است که تا چند روزه آینده این کار با توافقاتی با شرکت‌ها انجام شود.

سخنگوی دولت ادامه داد:  فرایند خصوصی‌سازی در این دولت انجام شد و بخشی سهام در بورس به مردم واگذار شد و در دوسال گذشته برای واگذاری سایر سهام این دو باشگاه بارها آگهی صورت گرفت تا به بخش خصوصی واگذار شود اما موانع حقوقی رقع نشد. در نهایت پیشنهادی سازمان خصوصی سازی ارائه کرده بود که هیات وزیران مجوزی بدهد یکی از این باشگاه‌ها به عنوان بخشی از دیون دولت به تأمین اجتماعی واگذار شود. با این کار مشکل حقوقی دو باشگاه حل می شد و در نهایت سازمان تامین اجتماعی این دینی که از دولت گرفته را به شرکت هایی که خودش دارد و سودده هستند، واگذار کند. دولت با این پیشنهاد موافقت کرد و مجوز را صادر کرد.

 بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: دولت بررسی کرد و با این پیشنهاد موافقت کرد و مجوز را به هیأت واگذاری داد در صورتی که جوانب این پیشنهاد نهایی شود، امکان قانونی داشته باشد و بتواند از این طرفیت قانونی استفاده کند. در نتیجه هیأت واگذاری روز گذشته تشکیل جلسه داد و جوانب را بررسی کرد و در نهایت به این جمع بندی نرسیدند که از مجوز دولت بهره برداری کنند و دلیل این بود که در این فاصله گزینه‌های مناسبی از مجموعه بانک‌های غیردولتی پیدا شده است. به هر صورت مذاکرات اولیه صورت گرفت.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار