نتایج انتخابات در استان زنجان مشخص شد

زنجان (پانا) - رئیس ستاد انتخابات استان زنجان از مشخص شدن نتایج انتخابات دوزادهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۱۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
نتایج انتخابات در استان زنجان مشخص شد

ابوالفضل رفیعی امروز (شنبه ۱۲ اسفندماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به مشارکت و استقبال خوب مردم زنجان در انتخابات 11 اسفند اظهار کرد: در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد جعفری با کسب ۱۹۳ هزار و ۷۲۲ رای و کسب ۶۵.۸۸ درصد آرا توانست به عنوان منتخب مردم استان زنجان به مجلس خبرگان رهبری راه یابد.

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل نوری، دیگر کاندیدای مجلس خبرگان رهبری نیز ۱۰۰ هزار و ۳۴۴ رای و ۳۴.۱۲ درصد آرا را به خود اختصاص داد.

رفیعی به آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه، منصور علیمردانی با ۲۳ هزار و ۸۶۴ رای و کسب ۳۱ درصد آرا به عنوان منتخب مردم این حوزه شناخته شد. همچنین سیدجمال طاهری با ۲۰ هزار و ۴۵۷ رای و کسب ۳۷.۶ درصد آرا در جایگاه دوم این حوزه قرار گرفت.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود نیز تکلیف آرا مشخص شد و سیدجمال موسوی با ۲۰ هزار و ۸۲۱ رای و کسب ۵۲.۳۲ درصد مجموع آرا به‌عنوان منتخب مردم این حوزه شناخته شده و امیر نظری با ۱۱ هزار ۹۴۴ رای و ۳۰ درصد آرا، نفر دوم این حوزه انتخابیه شد.

رفیعی افزود: در حوزه انتخابیه خدابنده نیز آقایان سعید رفیعی با ۱۶ هزار و ۹۴۹ رای و کسب ۱۸.۲۶ درصد آرا و احمد بیگدلی با ۱۴ هزار و ۴۵۵ رای و ۱۵.۵۸ درصد آرا در دور دوم با هم رقابت خواهند کرد.

وی یادآور شد: در حوزه انتخابیه زنجان و طارم با وجود اینکه شمارش آرا در برخی از صندوق‌ها جمع‌بندی نشده اما تکلیف یکی از 2 نماینده این حوزه انتخابیه در دور نخست مشخص و تعیین نفر بعدی به دور دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان افزود: مصطفی طاهری با کسب ۴۴ هزار و ۹۲۶ رای و ۲۷.۲۵ درصد مجموع آرا به عنوان منتخب نخست شناخته شده و آقایان نبی‌اله محمدی با ۲۶ هزار و ۷۸ رای و ۱۵.۸۲ درصد آرا و محمد اسماعیلی با ۱۸ هزار و ۳۸۰ رای و ۱۱.۱۵ درصد کل آرا در دور دوم به رقابت خواهند پرداخت.

رفیعی خاطرنشان کرد: نتایج تکمیلی و آرای هر یک از نامزدها توسط فرمانداری‌‌های حوزه‌های انتخابیه در قالب آگهی منتشر خواهد شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک ماه پس از تایید نتایج توسط شورای نگهبان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار