گشت و گذاری در مشهد مقدس

مشهد (پانا) - شهر مشهد با وجود حرم امام رضا (ع) یکی از شهرهای گردشگری ایران است و به همین دلیل از امکانات متنوع تفریحی، گردشگری، اقامتی و.. برخوردار است.

کد مطلب: ۱۴۶۴۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
گشت و گذاری در مشهد مقدس
مشهد دومین کلانشهر ایران شناخته می‌شود که هر ساله میزبان زائران و مسافران زیادی از سراسر دنیا، مخصوصا در تعطیلات مذهبی و عید نوروز است، اما با وجود شلوغی این شهر از بابت اقامت مشکلی نخواهید داشت و می‌توانید با اجاره سوئیت و هتل آپارتمان در مشهد برای یک سفر خاطره‌انگیز برنامه‌ریزی کنید.

گردشگری مشهد

حرم امام رضا(ع)
بعد از ورود به مشهد، مقصد اول هر گردشگری، حرم امام رضا و زیارت آن است.
حرم امام رضا در نیمه شرقی شهر قرار دارد و مقبره امام رضا در مرکز آن قرار گرفته و مساجد، آرامگاه‌ها، رواق، صحن‌ها و کتابخانه و موزه حرم اطراف آن را احاطه کرده‌اند.
قدمت بنای اولیه حرم امام رضا به دوازده قرن پیش برمی‌گردد که در طول تاریخ قسمت‌های مختلف به آن اضافه و تکمیل شد.
اگر لحظه تحویل سال در حرم حضور داشته باشید، می‌توانید شاهد مراسم جالب نقاره زنی در نقاره خانه حرم امام رضا باشید که فضای ملکوتی و متفاوتی به تحویل سال شما می‌بخشد.
نقاره زنی از آیین‌های قدیمی است که هر طلوع و غروب و همچنین در اعیاد و مراسم خاص ملی و مذهبی در حرم طنین انداز می‌شود.

گردشگری مشهد

بازار رضا مشهد با شهرت جهانی اش

بعد از زیارت امام رضا(ع) از هرچه بگذریم از بازار رضای مشهد نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. این بازار قدیمی با شهرت جهانی‌اش به یکی از جاذبه‌های گردشگری مسافران تور مشهد تبدیل شده است.
بازار رضا درواقع یکی از قدیمی‌ترین بازارهای مشهد است که در آن انواع سوغات و صنایع دستی این شهر پیدا می‌شود.
تسبیح‌های رنگارنگ ، انواع مهر و سوغاتی‌های بسته بندی شده به همراه عطر زعفران و نبات و کشمش و نخود، تصویری زیبا و خوش آب و رنگ از بازار رضا برای شما به یادگار می‌گذارد.

گردشگری مشهد

پارک کوه سنگی از آب و سنگ و نور پوشیده شده است
یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین جاهای دیدنی مشهد، پارک کوه سنگی است که با مجموعه‌ای از امکانات تفریحی متفاوت می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی گشت و گذار درون شهری‌ در سفر به مشهد باشد.
همین که وارد پارک کوه سنگی می‌شوید، مجسمه دو شیر ایستاده که نماد این پارک و هدیه‌ای از شهردار میلان در سال‌های دور هستند، به شما خوش آمد می‌گویند.
از جذابیت‌های اصلی پارک کوه سنگی که دلیل اصلی نام‌گذاری آن هم محسوب می‌شود، قرار گرفتن دو کوه سنگی در آن است.
بالا رفتن از صخره‌های سنگی این کوه‌ها فرصتی است تا کوه‌نوردی را در محیط شهری تجربه کنید و از آن بالا به تماشای شهر نورانی مشهد بنشینید.
حتما به قسمت جنوبی پارک بروید و به تماشای آبشار و دریاچه و تلفیق آب با منظره کوه سنگی بنشینید و یا خودتان را به قایق سواری در دریاچه دعوت کنید.
همچنین در این پارک می‌توانید به بازار هنر مشهد، موزه بزرگ خراسان، شهر بازی تابستانی، جزیره پرندگان، انواع باغ‌ها (باغ ورزشی، باغ آرامگاه و باغ فرهنگی و پذیرایی) سر بزنید.

گردشگری مشهد

 

پارک و باغ وحش وکیل آباد مشهد

باغ وکیل آباد مشهد را باید یک جنگل مدرن در بین دیدنی‌های مشهد دانست؛ چون انبوهی از درختان کهنسال کاج و چنار و سرو و نهرهای آب روان همچنین معابر سنگ‌فرش شده و امکانات تفریحی‌ مختلف را یک جا گرد هم آورده است.

از امکانات تفریحی این پارک می‌توان به مسیر پیاده‌روی، میز تنیس، فوتبال دستی و سینما پنج بعدی اشاره کرد.

البته از تماشا و عکاسی از تندیس‌ها و المان‌های مختلفی که روی تنه درختان خشک شده نقش بندی شده نمی‌توان گذشت.

اگر هم از دیدن حیوانات در باغ‌وحش لذت می‌برید، می‌توانید سری به باغ وحش وکیل آباد بزنید

 

گردشگری مشهد

 

 ییلاق شاندیز

شاندیز منطقه‌ای ییلاقی و خوش آب و هوا با رستوران‌های مجلل و معروف و غذاهای لذیذی که طعمش همیشه در خاطرتان می‌ماند.

تنوع غذاها و رستوران‌های شاندیز زبانزد خاص و عام است و از انواع کباب و دیزی گرفته تا آش رشته داغ و حتی بستنی سنتی و معروف مشهد را می‌توانید در شاندیز تست کنید.

برای خرید سوغاتی تازه و مرغوب شاندیز انتخاب مناسبی است. در این روستا فروشگاه‌های بزرگی به چشم می‌خورند که انواع و اقسام میوه‌های خشک، دمنوش‌، زعفران، زرشک و نبات را برای فروش ارائه می‌کنند.

گردشگری مشهد

منطقه ییلاقی طرقبه

طرقبه یک منطقه ییلاقی و از جاذبه‌های طبیعی در ۳۰ کیلومتری مشهد است که با داشتن امکانات تفریحی متنوع و فضای طبیعی بکر همچنین رستوران‌های معروف یک روز به یادماندنی از سفر به مشهد را رقم میزند.

اگر تفریحات طرقبه باید از دهکده ویلاشهر شروع کنیم. این دهکده تفریحی لوکس با داشتن انواع کافه و رستوران و آلاچیق و فضای سبز دوست داشتنی بهترین گزینه برای پیک نیک خانوادگی است.

دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار