مدیر آموزش و پرورش کلات:

مدرسه کانون تحول است

کلات (پانا) - مراسم تجلیل از دانش‌آموزان برتر آموزشگاه شهید دکتر با‌هنر شهر کلات با حضور رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان و اولیا‌ در‌ مرکز آموزشی فرهنگیان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه کانون تحول است

رمضان پروانه‌؛ مدیر آموزش‌و‌پرورش کلات در این مراسم گفت: آموزش‌ و‌ پرورش رویداد وحدت طلب است یعنی همه باید به درک مشترک برسند و با هم یک مسیر را بروند. از این رو خانواده و مدرسه باید با هم به یک درک مشترک برسند وگرنه موفقیت بدست نمی‌آید.

وی افزود: برای ایجاد زندگی خوب برای دانش‌آموزان باید چند ویژگی مد نظر باشد‌؛ دانش‌آموز برای فردایی بهتر نیازمند آن است تا خانه و مدرسه در کنار هم باشند.

وی بر به رسمیت شناختن استقلال دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: آن‌ها باید به کرامت انسانی، عزت و اعتماد بنفس برسند تا زندگی خوبی داشته باشند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت کلات افزود: سند تحول بنیادین نقشه‌ راه ما است و برای تربیت انسان با ویژگی خاص در آن تاکید شده است و باید طبق این نقشه و مسیر مشخص شده حرکت کنیم تا دانش‌آموزان هم بتوانند درس بخوانند و هم اعتقادی مذهبی و اخلاقی بارآیند چون اگر اخلاق نباشد با مشکلات متعددی در خانواده و جامعه روبرو می‌شویم.

رمضان پروانه تقویت معنویت در بین دانش آموزان را لازم و ضروری خواند و گفت: اگر دانش آموز مسئولیت‌پذیر تربیت شود، به تربیت بدنی و زیستی آن توجه شود، در زمینه اقتصادی رشد کند قطعا از بروز برخی از آسیب‌ها جلوگیری شده و می‌توانیم بگوییم او تمام‌ساحتی رشد کرده است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان خطاب به اولیا گفت: اولیا باید از مدیر مدرسه مطالبه تربیتی داشته باشند، دانش‌آموز باید حقوق شهروندی را بداند، صرفا فقط تحصیل و درس نباید برای شما اولیا مهم باشد، آموزش‌ نماز‌، قرآن‌، اعتقادات دینی و ... نیز باید از مطالبات جدی شما باشد‌؛ بگذارید فرزندانتان استقلال پیدا کنند و مسئولیت‌پذیر بار آیند.

رمضان پروانه اظهار کرد: راز خلقت خداوند تفاوت‌های فردی افراد است چون هیچ‌کسی شبیه دیگری نیست، لذا اگر در مدرسه دانش‌آموزی با دیگری رفتاری می‌‌کند که مورد پسند نیست او را سرزنش نکنیم، اگر تفاوت‌های آنها را بشناسیم کمتر تنش ایجاد می‌شود. دانش‌آموزان مثل هم فکر نمی‌کنند‌ پس باید برای آنها همانگونه که هستند ارزش قائل شویم.

وی تشریح کرد: دنیا را برای آنها تیره و تار نکرده و از آینده آنها را نا‌امید نکنیم. امیدآفرینی نکته مهمی است پس برای او از آینده‌ خوب صحبت کنیم، اگر‌ انتخاب خوبی داشته باشیم زندگی و آینده ‌بهتری خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: مدرسه‌ خوب مدرسه‌ای است که در آن تبعیض نباشد و به همه‌ دانش‌آموزان به یک چشم نگاه شود، مدیر مدرسه باید همه را به یک نگاه ببیند تا مسیر آموزش‌ و‌ تربیت به درستی اتفاق بیافتد. در یک «مدرسه‌ خلاق» رقابت گروهی‌ و‌ جمعی وجود دارد و ‌برای پیشرفت باید تیمی حرکت کند..

پروانه اظهار داشت: در سند تحول بنیادین بر اجتماعی‌شدن موضوعات آموزش‌و‌پرورش تاکید شده است، همه باید آموزش و پرورش را ازآن خود بدانند چون کانون تحول مدرسه است. پس دانش‌آموزان باید در آن نقش‌آفرینی کنند  تا تحول باید از درون مدرسه شروع شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: دانش ما باید تبدیل به رفتار شود، اگر دانش‌آموزان را به خوبی آموزش دهیم باید در پایان سال بتوانند آنچه آموخته است را به کار بگیرد.‌ اگر اینگونه باشد تغییر رفتار در او حاصل شده است و  اگر‌ آموزش‌ها منجر به تغییر رفتار در آن‌ها نشود موثر‌ و‌ مفید نبوده است.

وی از آموزش مهارت‌ها به دانش‌آموزان در قالب طرح مهارت‌آموزی خبر داد و گفت: آموزش مهارت به دانش‌آموزان در دستور کار آموزش‌ و‌ پرورش‌ شهرستان قرار دارد، ما در پی آموختن مهارت در کنار آموزش به دانش آموزان هستیم تا یک دانش آموز در پایان سال یک مهارت را یاد داشته باشد و نیاز است تا اولیا نیز در کنار ما به این امر کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار