نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در همایش هزار نفری تجلیل از معلمان پایتخت:

برجسته‌ترین ویژگی یک معلم جامعیت اوست

تهران (پانا) - نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه برجسته‌ترین ویژگی یک معلم جامعیت اوست، گفت با توسل به این ویژگی معلمی، خروجی نظام آموزش و پرورش، باید دانش‌آموزانی با ارزش‌های انسانی کامل باشد.

کد مطلب: ۱۴۷۳۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
برجسته‌ترین ویژگی یک معلم جامعیت اوست

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در حاشیه همایش تجلیل و پاسداشت مقام معلم ضمن تبریک روز معلم به تمامی عارفان علم عاشق با تأکید براینکه قشر فرهنگیان شجره طیبه تعلیم و تربیت هستند، گفت: ۱۲ اردیبهشت ماه به عنوان روز معلم و سالروز شهادت استاد شهید مطهری، حکایت از پیوند عمیق دیانت و عقلانیت دارد و معلمان در پرتو اندیشه تابناک این متفکر و اندیشمند متعهد، نسل پویایی را تربیت و تحویل جامعه می‌دهند. با توجه به اینکه شهادت در فرهنگ قرآن نوعی هدیه الهی برشمرده می‌شود،  چرا از میان شهدای برگزیده الهی، شهید مطهری به عنوان الگو انتخاب شده‌است؟ الگو و اسوه در حقیقیت تجسم معنای معلمی است و آیا تقوا، روحیه جهادی، زمان‌شناسی و مخاطب‌شناسی شهید مطهری منجر به انتخاب این شهید به عنوان الگو شده‌است؟ پاسخ به طور حتم بلی است اما در حقیقت مهم‌ترین ویژگی شهید مطهری یعنی جامعیت ایشان، حاکی از نقش هدایتی و مربی‌گری این شهید دارد.

وی ادامه داد: ویژگی جامعیت شهید مطهری دارای یک پیام ویژه است به این صورت که کسی می‌تواند نقش هدایتی و مربی‌گری داشته باشد که عبادتش مانع فعالیت‌های سیاسی او نشود‌. جامعیت در متن جهاد، معرفت و عقلانیت و در متن عبادت، دگرگرایی و مردم گرایی است، این جامعیتی که یک جلوه بزرگی از آن را امروز در ویژکی‌های اخلاقی مقام معظم رهبری شاهد هستیم. عمده فعالیت هر تولید کننده‌ای با اشیا است، اما از آنجاکه عمده فعالیت معلم با انسان؛ یعنی موجودی ذو‌ابعاد است که باید همه استعدادهایش در یک ابعاد رشد کند، برجسته‌ترین ویژگی یک معلم جامعیت اوست. 

صادقی با تأکید براینکه برمبنای فرمایشات استاد مطهری، خروجی نظام آموزش و پرورش، باید انسانی با ارزش‌های انسانی کامل باشد، خاطرنشان کرد: شهید استاد مطهری در تعریف یک جمله از انسان کامل بعد از بررسی ۱۰ مکتب می‌گوید؛ خروجی نظام آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی، باید انسانی کامل در تراز اسلام باشد، یعنی انسانی  که تمام ارزش‌های انسانی، هماهنگ با‌هم در او رشد کرده و به کمال رسیده باشند؛ چراکه عالم، مجاهد و عابد هرکدام به تنهایی کامل نیستند. انسان کامل نیز با وجود معنویتی تحرک‌آفرین، در همه صحنه‌ها در  متن سیاست، اخلاق‌مداری و در متن اخلاق، جهاد و مبارزه را از یاد نمی‌برد و انقلابش ثمره عرفانش است.

این مقام مسئول با تاکید براینکه خداوند اول خود واجبات را انجام می‌دهد و سپس برما واجب می‌کند، افزود: در انجام امورات واجبات، شغل و ... خداوند ابتدا خود آن کار را انجام می‌دهد و سپس برما امر به انجامش می‌کند. اما در انجام نماز، روزه و امر به معروف و نهی از منکر این سخن صدق نمی‌کند؛ چراکه اولین آمر به معروف و ناهی از منکر خود خداوند است. یک انسان عاقل، مربی‌گری را شأن ربوبی می‌داند و معلمان باید به جهت برگزیدن این شغل الهی به خود ببالند و ازآنجا که کار و مسئولیت شما معلمین شأن ربوبی دارد، بایستی سنخیت ربوبیتی نیز به خود بگیرد و این یک کار بسیار بزرگ است.

صادقی ضمن اشاره براینکه خداوند در قرآن کریم پس از خود، انبیا و اولیای الهی خود را به‌عنوان تعلیم‌دهنده دانسته‌است، اظهار کرد: نعمت‌العظمی خدواند بعثت و کارکرد آن تعلیم و تربیت است، به‌گونه‌ای در دین اسلام از هیچ چیزی به میزان علم و معرفت تجلیل نشده‌؛ چراکه مبدأ ایمان و فضائل علم است و اسلام در تکاپوی یک تحرک، عقلانیت و ایمان عالمانه است. انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی رحمته الله علیه، تولد جدید اسلام ناب و حیات دوباره بعثت بود که با ابعاد مختلف در صحنه‌های مختلف زیادی دگرگونی ایجاد کرد؛ اما اصلی‌ترین و مبنایی‌ترین تحول، تحول در عرصه ارزش های روحیه انسان‌ها بود‌

وی ادامه داد: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، قابل تشخیص بود که این انقلاب به واسطه رعایت حقوق انسانی از سوی دشمنان قابل تحمل نخواهد بود و این مهم کاملا بدیهی است؛ چراکه به فرموده خداوند،جبهه حق هیچگاه بی‌دشمن نخواهد بود، به طوری که در عبارت وَکَذٰلِکَ جَعَلنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیاطینَ الإِنسِ، اینچنین در برابر هر پیامبری، دشمنی از شیاطین انس و جنّ قرار دادیم. به فرموده قرآن کریم فرهنگ دینی بی جهاد امکان پذیر نخواهد بود و حکم ورود به بهشت صبر بر جهاد خواهد بود.

صادقی ضمن اشاره بر آیه شریفه سوره انعام أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا یَأْتِکُمْ مَثَلُ الَّذِینَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِکُمْ ۖ مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ، آیا گمان کرده‌اید که به بهشت داخل شوید بدون امتحاناتی که پیش از شما بر گذشتگان آمد؟ گفت: این جهاد به غیر از قتاله، در عرصه‌های این جهاد، مؤمن همیشه در حال جهاد و در تراز قرآن است. اما مصادیق جهاد بسیار متفاوت است. با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب‌، دشمنان همه توان خود را برای خاموشی انقلاب به کار گرفتند و اکنون در ارزیابی آنان، انقلاب اسلامی مرگ تدریجی استکبار را رقم زده و با وجود کتابت گفتمان دکترین کنترل انقلاب، انقلاب اسلامی تمامی سنگرهای کلیدی جهان را فتح کرده است و به حول قوه الهی با توسل به جمله رهبر کبیر انقلاب در هنگام نوشیدن جام زهر و امضای صلح‌نامه جنگ، ما سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در آن هنگام عده‌ای این سخن را به تمسخر گرفتند ما نمونه این تمسخر را نیز درصدر اسلام و در زمان جنگ خندق شاهد بودیم که پیامبر در هنگام حفر خندق فرموند، من معتقدم روزی امپراطوری روم و ایران به دست مسلمان فتح خواهد شد، آن زمان هم اشخاصی این سخن را به تمسخر گرفتند، اما در آخر وعده صادق پیامبر به تحقق پیوست. 

این مقام مسئول با تاکید براینکه جمهوری اسلامی با عملیات وعده صادق سد بزرگی را در جهان شکست، افزود: عملیات وعده صادق یکی از برگ‌‌های بزرگ تاریخ اسلام بود که قبل و بعد آن با یکدیگر در تضاد بود.با این اقدام، زلزله بزرگی در دل استکبار رخنه کرد که انشالله این زلزله، منجر به جمع‌شدن سفره صهیونیست خواهد شد و وعده رهبر عظیم الشأن انقلاب مبنی بر نابودی رژیم صهیونیستی زودتر از ۲۵ سال تحقق خواهد یافت. باوجود شجاعت دلاورمردان سپاه پاسداران و بسیج امید این ملت نباید نابودی رژیم صهیونیستی، قطع شود.

صادقی در این خصوص افزود: عملیات وعده صادق برپایه غافلگیری نبود، چراکه پیش از حمله ما همگان را از وقوع این اتفاق باخبر کرده بودیم و در مقابل همه کشورها همه توان خود، اعم از ساخت ۱۲ مانع را برای عدم نفوذ موشک‌های ما به کار گرفتند. با تمامی این تفاسیر ما ثابت کردیم که باوجود اتحاد همگی دشمنان، ما دو مرتبه پیروز میدان خواهیم بود. دشمنان انقلاب پیش از این عملیات معتقد بودند که ایران با وجود انبارهای موشکی، اراده عمل بر استفاده از آنان را ندارد و حتی با وجود قدرت دچار بی‌عملی شدند که برداران سپاه پاسداران انجام این عملیات مهر باطلی بر تمام ادعاهای آنان کوبیده شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به تأکید براینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بازوی توانمند دولت است، افزود: در میدان جهاد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره در کنار دولت نقش‌آفرینی کرده که در این بین دشمن تمام ظرفیت خود را برای تفرقه‌افکنی بین این دو اروان به کار بسته است، به‌گونه‌ای که ۱۶۰ موسسه دولتی و غیردولتی در آمریکا اعم از ۱۰۰ ان جی او، ۶۰ مرکز وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا اولین راهبرد توقف و نابودی ایران فاصله‌اکفنی میان مردم و دولت ایران است همچون که در صدر اسلام یهود، یهود مشرکین نتوانستند اسلام را بشکنند تا زمانی که مسلمانان شاهد شهادت پشت سر هم و فرزندان پیامبر بودند و توانستند مجریان طرح‌های خود را با تغییر ذائقه و دگرگونی نگرش مسلمانان، از آنان قرار دهند.

خبرنگار : عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار