مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

نهاد آموزش و پرورش؛ سپاه پاسداران دوم انقلاب اسلامی است

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید براینکه آموزش و پرورش یکی از نهادهای آینده ‌سازیست که ضامن ساخت آینده‌ای بهتر برای نسل جوان است، نهاد آموزش و پرورش را سپاه پاسداران دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۲۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
نهاد آموزش و پرورش؛ سپاه پاسداران دوم انقلاب اسلامی است

همایش تجلیل و پاسداشت مقام معلم، هم‌زمان با فرارسیدن هفته معلم؛ پرچم‌دار منش و اخلاق، با رویکرد قدردانی از زحمات معلمان شهر تهران، به همت سپاه حضرت محمد رسول‌الله تهران بزرگ، با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، سردار حسن حسن‌زاده؛ فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله تهران بزرگ و جمعی کثیری از طلایه‌داران عرصه تعلیم و تربیت پایتخت در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد.

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این نشست ضمن گرامیداشت سالروز شهادت طلایه دار نهضت تعلیم و تربیت و هفته نکوداشت مقام معلم و ابراز خرسندی از حضور در مراسم هفته پاسداشت معلم، گفت: در مشیت وزیر و جمعی از مدیران‌کل و روسای مناطق به محضر حضرت آقا شرف‌ یاب و نائب الزیاره همه معلمان بودیم‌، در این راستا خدا را بسیار شاکریم که در دو سال پی در پی مدال افتخار را از دستان رهبر عظیم‌‌الشان انقلاب دریافت کردیم‌. در سال گذشته حضرت آقا در فرمایشات خود، معلمین آموزش و پرورش را در صدر نشاندند و امروز نیز در سخنانشان در جهت‌گیری ریل‌گذاری و اقدامات، وزارت آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داده و مهر تاییدی بر تلاش‌های انجامی وزارت آموزش و پرورش زدند که این مسئله خود به تنهایی افتخار بزرگی برای نظام آموزش و پرورش کشور و مایه مسرت فرهنگیان می‌شود.

وی ادامه داد: سخنان رهبر عظیم‌‌الشان انقلاب دارای فراز و فرودهای بسیاری بود که یکی از فرازهای سخنان ایشان، نگاه دقیق و عمیق به موضوع مولد‌بودن آموزش و پرورش بود، همانطور که همه شما مستحضرید در دهه ۷۰ یک جریان فکری نظام آموزش و پرورش را یک دستگاه مصرف‌گرا و مصرفی به جامعه معرفی و از لحاظ اهمیت در رتبه‌های پایین قرار داد که این نگاه یک نگاه کاملا غلط بود که آسیب‌های آن را پس از دو دهه امروز شاهد هستیم، اما حضرت آقا با نگاهی بسیار عمیق به موضوع آموزش و پرورش، مهم‌ترین سرمایه هر کشور را نیروی انسانی آن کشور دانستند که تربیت آن در آموزش و پرورش پی‌ریزی و بنا گذاشته می‌شود‌.

کریمیان با تاکید بر بیانیه گام دوم، افزود: حضرت آقا در بیانیه گام دوم، نوجوان و جوان را خطاب قرار داده است، نوجوان و جوانی که امروز دانش‌آموز شما معلمین کوشا هستند‌‌. با عنایت به هدف‌گذاری که در بیانیه گام دوم شکل گرفته‌است، شالوده تمدن اسلامی و اساس آن برای نهادینه شدن این تمدن، گسترش و بسط آن متوجه نیروی انسانی تربیت‌شده برای چنین هدف متعالی است که بنا و بنیان آن در آموزش و پرورش گذاشته می‌شود، از همین رو ما در آموزش و پرورش وظیفه‌ای بسیار سنگین، خطیر و مهم را بر عهده داریم که بایستی پرتلاش، با‌دقت، با ظرافت عمل کنیم.

این مقام مسئول با تاکید براینکه وظایف سنگین برعهده آموزش و پرورش به تنهایی توسط این نهاد قابل حل نیست، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به انجام این وظایف سنگین نیست، بلکه همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها که در حوزه آموزش و پرورش خدمت می‌کنند، باید کمک و همراه آمورش و پرورش باشند؛ چراکه آموزش و پرورش ضامن ساخت آینده‌ای بهتر برای کشور است‌ و بنا به اعتقاد من، آموزش و پرورش سپاه پاسداران دوم انقلاب اسلامی است.

کریمیان با اذعان براینکه همه باید متوجه اهمیت کار آموزش و پرورش باشند، گفت: تمامی نهادها باید وظایف خود را در قبال آموزش و پرورش بدانند، به آن اهتمام کرده و عمل کنند. فراز دیگری از سخنان امروز رهبر انقلاب منوط به تقدیر و تشکر از معلم برای حفظ شان، جایگاه و  منزلت معلم در جامعه بود که اگر این جایگاه به درستی مشخص شود، بهترین‌ها به انتخاب شغل معلمی رغیت پیدا می‌کنند‌ که البته در شهر تهران با حضور فرمانده‌ محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در دو سال اخیر نگاهی بسیار فاخر و ارزشمندی به آموزش و پرورش شده و می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت در پایان ضمن قدردانی از سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ برای تدارک این مراسم بزرگ گفت: سردار حسن‌زاده در جلسات متعدد در وصف اهمیت آموزش و پرورش همواره فرمووند که اگر من برای ارتقای آموزش و پرورش شهر تهران مجبور به فروش ساختمان‌های سپاه شوم تا برای رشد نظام آموزش و پرورش اعتباری تأمین کنم، این کار را خواهم کرد. 

شایان ذکر است که در پایان از فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله توسط مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار : عطیه چوپانی عکاس : عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار