یک دبیر با تجربه درس مطالعات اجتماعی:

شناخت تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان کلید موفقیت یک معلم است

تهران (پانا) - ابراهیم مرادی، دبیر درس مطالعات اجتماعی دبیرستان امام حسن عسگری(ع) در گفت‌و‌گو با پانا کلید موفقیت یک معلم را شناخت تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان قلمداد کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۲۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
شناخت تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان کلید موفقیت یک معلم است

ابراهیم مرادی دبیر درس مطالعات اجتماعی دبیرستان امام حسن عسکری علیه السلام در هفته معلم طی گفت‌و‌گو با پانا عنوان کرد: «یک معلم موفق باید تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان خویش را بشناسد و نیاز‌های دانش‌آموزانش را درک کند تا بتواند به خوبی تدریس را پیش ببرد. مهم‌ترین چیزی که یک معلم را به موفقیت نزدیک می‌کند، ایجاد یک رابطه گرم و صمیمانه بین دانش‌آموزان و معلم است. ایجاد یک رابطه دوستانه بین معلم و دانش‌آموز باعث می‌شود، تا دانش‌آموزان نسبت به درس اشتیاق و علاقه به خرج بدهند و با شوق آن درس را دنبال کنند.»

این دبیر با تجربه درس مطالعات اجتماعی خاطر نشان کرد: «هر چه دانش‌آموزان به پایه‌های بالاتر راه پیدا می‌کنند، ایجاد این رابطه صمیمانه بین دانش‌آموز و معلم آسان‌تر می‌شود. در پایه‌های مثل پایه نهم و دبیرستان ایجاد رابطه دوستانه بین معلم و دانش‌آموز بسیار آسان‌تر و البته با بازدهی آموزشی بیشتر است چرا که دانش‌آموز می‌تواند نیاز‌های خود و معلمش را درک کند و با توجه به آن تصمیم بگیرد.»

مرادی ادامه داد: «یک معلم برای اینکه در کلاس درس موفق باشد و بتواند نتیجه مطلوب آموزشی دریافت کند، باید با بهره‌گیری از تجربه و دانش در کنار هم به یادگیری هر چه بهتر دانش‌آموزان کمک کند. نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که یک معلم موفق باید تلاش کند و دانش‌آموز خود را نیز به تلاش دعوت کند تا این تلاش دو جانبه از طرف دانش آموز و معلم به مراحل خوبی برسد و افق های روشنی را بپیماید تا شاهد موفقیت دانش آموزان باشیم.»

خبرنگار : امیرعباس امن زاده عکاس : امیرعباس امن زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار