دانش‌آموز خبرنگار پانا گزارش می‌دهد:

از چاشنی عشق و علاقه معلمی تا تاثیر‌گذاری یک معلم در موفقیت دانش‌آموزان

وفایی: معلمی عشق و علاقه است/ ظهیری: معلمان باید عاشق باشند/ فریدنیا: معلمان باید انسان های موفق تربیت کنند/ میر: نخبه پروری از مهم ترین وظایف معلمان است

تهران (پانا) - معلمان نقش بسزایی در رسیدن دانش‌آموزان به موفقیت‌ها داشته‌اند و اگر لحظه‌ای آنها نبودند دریغ از یک لحظه فکر کردن، دستان دانش آموزانمان می‌لرزید و دفتر آینده شان چهره زیبایی به خود نمی‌گرفت.

کد مطلب: ۱۴۷۱۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
از چاشنی عشق و علاقه معلمی تا تاثیر‌گذاری یک معلم در موفقیت دانش‌آموزان

معلمان در این جهان تنها کسانی هستند که موجب موفقیت ما می‌شوند. بدین معنا که ما به هر قله موفقیتی که برسیم مدیون آنها هستیم چرا که اگر آنها نبودند ما چیزی نمی‌آموختیم. محبوبه وفایی دبیر شیمی، سیده رعنا فریدنیا دبیر فیزیک، ظهیری دبیر عربی و مریم میر دبیر دینی دبیرستان شهید آیت‌اله مدنی منطقه ۱۸ شهر تهران، شیرینی شغل معلمی را وجود چاشنی عشق و علاقه دانستند!

محبوبه وفایی دبیر شیمی در گفت‌و‌گو با پانا ضمن تبریک هفته معلم می‌گوید: شیرینی شغل معلمی، چاشنی عشق و علاقه است. به تدریس بسیار علاقه دارم و همواره مشتاق آموختن هستم و آن را دوست دارم. از اینکه به این شغل رسیدم و الان در این حرفه در حال خدمت به دانش‌آموزان هستم، افتخار می‌کنم.

وی در خصوص دانش‌آموزان تشریح کرد: دانش‌آموزانم را دوست دارم و تمام تلاشم را می‌کنم تا همه آنها موفق شوند. از صمیم قلب میخواهم دانش‌آموزان قدر لحظاتشان را بدانند و از زمان ارزشمندی که دارند نهایت استفاده را داشته باشند و بدانند تا رسیدن به موفقیت راهی نمانده است.

در ادامه سیده رعنا فریدنیا در خصوص هفته معلم می گوید: هدف من از انتخاب این شغل انتقال آموخته‌هایی به نسل جدید است و می‌خواهم انسان‌هایی موفق و با انگیزه‌ای پرورش دهم‌ که برای رسیدن به آرزوها و اهداف خود حداکثر توان خود را بکار می گیرند تا دنیایی بهتر بسازند.

وی افزود: برای موفقیت در این شغل باید علاقه و عشق خاصی داشته باشیم. در برخورد با نسل‌های مختلف و افراد با خصوصیات متفاوت و گاهی متضاد باید صبور باشیم و متناسب با آنها رفتار کنیم تا بتوانیم منش آنها را به سمت و سویی بهتر سوق دهیم‌.

ظهیری در ادامه گفت: یک معلم اول از همه چیز باید عاشق باشد که در بیتی آمده است هر که عاشق شد معلم می‌شود لذا معانی بدون عشق، هیچ معنایی ندارد و هیچ موفقیتی ندارد. 

وی عنوان کرد: معلم بدون عشق، نه برای خود و نه برای دانش‌آموزانش نمی‌تواند دلیل موفقیتی را بیابد و آن را کسب کنند. به نظر من یک معلم باید پوششی زیبا داشته، مهربان، از خود گذشته، ایثارگر باشد و برای رسیدن دانش‌آموزان به موفقیت تلاش کند.

ظهیری به معلمان جدید توصیه کرد: معلمان باید همانند یک مادر با دانش‌آموزان برخورد کنند. لذا به معلم‌های حدید توصیه می‌کنم اگر هنوز عاشق نیستید و نمی‌توانید مهرتان را به دانش‌آموزان منتقل کنید اصلا به فکر تدریس کردن نباشید جرا کا دانش‌آموزان ما نیازمند عشق و محبت اند!

وی در پاسخ به اینکه یک معلم چگونه می‌تواند موجب موفقیت دانش‌آموز باشد گفت: معلمان باید اطلاعات بالایی داشته باشند و به روز باشد و با روش‌های تدریس‌های مختلف و خلاقانه آشنا باشد و علاوه بر این‌ها یک مشاور و روانشناس خوبی باشد تا بتواند موجب موفقیت دانش‌آموزان شود.

در ادامه این گفت‌و‌گو، مریم میر ضمن تبریک هفته معلم اظهار کرد: یک معلم قبل از اینکه به این مقام برسد ابتدا باید روح و روان خود را مدیریت کند تا در سلامت کامل قرار بگیرد زیرا نقش بسیار مهمی در دانش‌آموزان و آینده مملکت دارد.

وی ادامه داد: او باید حتما به کار خود علاقه داشته باشد. پرورش اهمیت بیشتری از علم دارد و نخبه پروری کار بسیار مهم و پر اهمیتی است. در واقع یک معلم باید پرورش را ملاک آموزش خود قرار دهد و سپس به مسائل علمی رسیدگی کند. آموزش و پرورش در کنار هم انسانیت را می‌سازد و این دو مکمل هم‌اند.

میر گفت: یک معلم باید بتواند مشکلات، مسائل و تنش‌های خاص دانش‌آموزان را به خوبی درک کند. اگر معلمی این ویژگی‌هارا داشته باشد، دقیقا شغل انبیا را دارد و همان مسیری که خداوند برای پیامبران خواسته است را ادامه می‌دهد.

نویسنده : دانش آموز خبرنگاران: سارا بتولی، هستی قندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار