رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

اردوهای دانش‌آموزی بهترین فرصت برای پرورش استعداد دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: اردو‌های دانش‌آموزی باعث گسترش روابط دوستانه میان دانش‌آموزان و بهترین فرصت برای کشف و پرورش استعداد دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۷۱۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای دانش‌آموزی بهترین فرصت برای پرورش استعداد دانش‌آموزان است

اردوی دانش‌آموزی نشاط و شکوفایی با حضور حجت‌الله الماسی (رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور)، اسماعیل برقی (معاون پرورشی و تربیتی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور) و بهاره عباسی (رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران) برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با هدف نشاط، شادابی و بازی به میزبانی اردوگاه شهید‌ باهنر تهران برگزار شد.

حجت‌الله الماسی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در حاشیه برگزاری اردوی دانش‌آموزی در اردوگاه شهید‌ باهنر به پانا گفت: «اردو، بخشی از برنامه آموزشی همه مدارس است. رفتن به اردوی آموزشی به عقیده برخی مدارس، اجباری است اما همه ما آگاه هستیم که والدین در مورد حضور فرزندشان در اردو حرف اول و آخر را می‌زنند.»

الماسی اضافه کرد: «اردوی دانش‌آموزی، بهترین و عالی‌ترین موقعیت را برای پرورش استعداد، مهارت‌ها و علاقه‌مندی‌‌های دانش‌آموزان فراهم می‌کند. همچنین باعث گسترش روابط دوستانه میان دانش‌آموزان می‌شود.»

وی به والدین دانش‌آموزان توصیه کرد: «برای خیلی از دانش‌آموزان و والدین، تنها فکر کردن به اردوی مدرسه استرس‌آور و نگران‌کننده است. لذا با وجود همه نگرانی‌های شما به عنوان والدین، بسیار اهمیت دارد که به فرزندان خود کمک کنید تا احساس بهتری نسبت به اردوی مدارس داشته باشند و بر ترس ناشی از اینکه اردوی مدرسه برایشان لذتبخش نخواهد بود، غلبه کنند.»

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ضمن تبریک روز معلم به معلمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: «وقتی دانش‌آموزانی نظیر دانش‌آموزان کلاس اولی، همراه با مدرسه به اردو می‌روند برای بیشتر آن‌ها اولین بار است که روز خود را دور از خانواده و در فضایی خارج از خانه و مدرسه سپری می‌کنند.»

وی افزود: «رفتن به اردوی دانش‌آموزی، یک فرصت عالی برای فرزندانمان است تا با یادگیری چگونگی مراقبت از خود و مسئولیت انجام کارهای شخصی خودشان بزرگ شوند و یاد می‌گیرند تا دور از خانواده به خود و توانایی‌هایشان اعتماد کنند.»

خبرنگار : محمد مهدی کاظمی عکاس : محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار