«1403» سال توانمندسازی نیروی انسانی در همه ابعاد است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه سال ۱۴۰۳، سال توانمندسازی نیروی انسانی در همه ابعاد به ویژه در میان اولیاء و دانش‌آموزان است، گفت برگزاری نشست‌های متعدد از جمله نشست با حضور معلم‌طلبه‌ها، نقطه آغاز طرح توانمند‌سازی‌ نیروی انسانی است.

کد مطلب: ۱۴۶۹۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
«1403» سال توانمندسازی نیروی انسانی در همه ابعاد است

اولین همایش معلم‌طلبه‌ها تحت عنوان شبکه‌سازی و استفاده از ظرفیت تربیتی و تبلیغی روحانیون شاغل در آموزش و پرورش شهر تهران در‌راستای اهمیت تاثیرات همکاری و هم‌افزایی بین دو دستگاه آموزش‌ و پرورش و حوزه‌های علمیه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد؛ مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق؛ مدیر حوزه‎‌های علمیه برادران استان تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین کبیریان؛ مدیرحوزه های علمیه خواهران استان تهران، سید‌احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران و جمع کثیری از معلم طلبه‌های شاغل در مناطق شهر تهران در کانون آفتاب منطقه ۱۹ برگزار شد.

سید‌احمد موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع معلم طلبه‌ها با تأکید براینکه اقدام ارزشمند، مقتدرانه و دشمن‌شکن نظام جمهوری اسلامی در پاسخ به حمله رژیم منحوس صهیونیستی پیام‌های مهمی را به جهان صادر کرد، گفت: امروز روحیه و نشاط مردم عزیز به ویژه نسل جدید نسبت به پیش از این حمله بسیار بالاتر است. قدرت بازدارندگی ایران عزیز زین پس به قبل و بعد از عملیات وعده صادق تقسیم می‌شود. ایرانی که در 56 سال پیش در جنگ ۶ روزه اسرائیل و اعراب، در کنار اسرائیل بود، اکنون با وجود اینکه برخی کشوهای عربی و غربی حامی و پشتیبان اسرائیل هستند، از ایران شکست می‌خورند و این موضوع خود به تنهایی حاکی از قدرت نرم ولایت فقیه و روحانیت در کشور دارد‌.

وی ادامه داد: معادلات جهان با پاسخ دندان‌شکن ایران در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق دچار تغییر شد. در پی تحقق این وعده، بسیاری از مردم جهان بالاخص مردم مظلوم فلسطین و غزه ندای خوش‌حالی سر دادند و شور و شعف آنان با هیچ چیزی قابل مقایسه نبود. انشالله سرآغاز این شکوفایی‌ها با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری با طلیعه ظهور همراه خواهد بود‌.

موسوی با بیان اینکه در سال‌های متمادی و دهه‌های طولانی، حضور طلاب در مدارس بسیار ارزشمندبوده است، خاطرنشان کرد: بنده خود به عنوان یک معلم، نسبت به تلاش‌ها و خدمات ارزنده نیروهای انقلابی، متدین، مکتبی، جهادی و خط مقدم جبهه فرهنگی چه در کلاس درس، چه در ارتباط با اولیا و حتی در جلسات و نشست‌‌های مختلف آگاهی دارم؛ از این‌رو بایستی از زحمات این بزرگواران به شکل و شیوه خاص، مراتب قدردانی را به عمل آورد. در سال گذشته حدودا ۳۱۳ طلبه به عنوان معلم جذب آموزش و پرورش شهر تهران شدند و کسوت مبارک دوگانه معلمی و طلبگی یافتند.

این مقام مسئول با تاکید براینکه یکی از خلاء‌های  بزرگ جریان انقلاب عدم شبکه‌سازی است، بیان کرد: شبکه‌سازی جریان انقلاب در بدنه آموزش و پرورش یک ضرورت است؛ چراکه اگر امروز در کف مدارس پایتخت شاهد فضایی امن و ایمن هستیم، این فضای امن به واسطه بصیرت، آگاهی، هوشیاری و فعالیت شبانه‌روزی معلمان، مربیان، مدرسان، طلاب، مربیان طرح امین، اساتید، نخبگان و صاحب‌نظران در بین دانش‌آموزان است، البته در این مسیر، دلدادگان و دلسوختگانی با پرچم‌داری، سینه ستپری و ایستادگی در برابر جریانات انحرافی انقلاب مبارزه می‌کنند و از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب دفاع می‌کنند و طلاب و  روحانیت همگان پرچم‌داران این میدان هستند.

موسوی با اذعان براینکه حضور ارزشمند طلاب، مبلغین و مدرسین در آموزش و پرورش یک نعمت عظیم است، گفت: این حضور یک فرصت برای متولیان تعلیم و تربیت است؛ چراکه راهبری فکری نسل امروز که در سلطه رسانه‌‌ها قرار دارند، توسط روحانیت یک جهاد در راه خداوند است و مجاهدت جامعه فرهنگی، طلاب و مبلغین بر هیچکس پوشیده نیست.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های گسترده نظام در حوزه فرهنگ با وجود تمامی مشکلات، بسیار ارزشمند است ولازم است  کار فرهنگی براساس مبانی فکری نظام تربیتی اسلام و به واسطه شبکه‌سازی نیروهای انقلاب در مدارس دچار تغییر شود و به هیچ وجه اجازه رخنه دشمن به بدنه آموزش و پرورش داده نشود. امروز سلطه دشمن، سلطه رسانه‌ای با هدفگذاری بر روی نسل نوجوانان، جوانان و بالاخص ‌دانش‌آموزان است و جبهه طلاب و روحانیت بایستی همانند جبهه نظامی بازدارنده شده و از انحرافات فکری و حمله‌های فرهنگی که امروز با دنیای رسانه در حال رخداد است، مصون بماند که این نشست با همین هدف با حضور شما فرهیختگان برگزار شده‌است.

شما روحانیون معزز به عنوان راهبران فکری و راهبران نگاه نو در گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی باید در مدارس به عنوان یک فرصت،  یک قوت و یک قدرت فکری این جریان را راهبری کنید. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان اظهار کرد: پس از این اتقافات، جریان فرهنگی باید مجاهدانه صحنه را مدیریت کند و در این میان به حوزه‌های علمیه وسایر سازمان‌های فرهنگی و دست‌اندرکاران انقلابی دست یاری می‌دهیم؛ چراکه آموزش و پرورش به تنهایی قادر به مقابله با حجمه‌های سنگین رسانه‌ای نخواهد بود. در این مسیر جریان تربیت رسمی با آموزش و پرورش است، درصورتی که تربیت عمومی با همگان است و باید همه ارگان‌ها پای کار آموزش و پرورش باشند. انشالله که این نشست فتح بابی در  برگزاری جلسات و کارگاه‌های متعدد باشد تا ما از نظر، نگاه و برنامه ارزشمند طلاب که مبانی فکری نظام تربیتی اسلامی است، بهره‌مند شویم و همه این‌ها را در قالب برنامه‌‌های متعدد به درون مدارس ببریم. سال ۱۴۰۳، سال توانمندسازی نیروی انسانی در همه ابعاد به ویژه در میان اولیا و دانش‌آموزان است و آموزش و پرورش شهر تهران از همین نقطه توانمندسازی نیروی انسانی را آغاز کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار