مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۸ شهر تهران:

آموزش و پرورش یکی از نهادی‌های موثر در ترویج قرآن است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن کریم ضمن دعوت به حضور در نمایشگاه قرآن بیان کرد آموزش و پرورش از مهمترین نهادی‌های موثر در ترویج قرآن است.

کد مطلب: ۱۴۶۵۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش یکی از نهادی‌های موثر در ترویج قرآن است

منصور هدایتی مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ در گفت‌و‌گو با پانا عنوان کرد: روز جمهوری اسلامی بر پایه مبانی قرآنی شکل گرفته است. این دولت مردمی است و نمایشگاه قرآن هم نمایشگاه مردمی برگزار شده است. اکثر بخش‌های نمایشگاه توسط گروه‌های مردمی هدایت می‌شود. اگر قرآن با جذابیت هنری به مردم ارائه شود حتما ملت ایران از آن استقبال می‌کنند.

وی درباره ترویج فرهنگ اسلام اظهار کرد: این نمایشگاه، جزو بهترین نمایشگاه‌هایی است که شاهد آن بودم. بنابراین با توجه به محتوا، گستردگی و ابعاد مختلف اینگونه نمایشگاه‌ها نقش بسیار موثر و به‌سزایی در آشنایی مردم با اسلام و قرآن دارد. نمایندگان کشورهایی که در نمایشگاه حضور دارند، تجربیات خوبی را به کشورشان منتقل می‌کنند و باعث جذب بیشتر افراد به اسلام و نیز آشنایی آنان با قرآن کریم می‌شود.

هدایتی گفت: برنامه‌هایی که در مدارس ارائه می‌شود باید به گونه‌ای باشد که در درجه اول نسبت به قرآن کریم ایجاد دل‌زدگی نکند. لذا باید ارتباط مناسبی بین قرآن و دانش آموز را ایجاد کنیم.

سپس وی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه و حکیم انقلاب گفت: رهبر جمهوری اسلامی ایران در بیانیه گام دوم نقشه راه را ارائه داده‌اند و جوانان را در چله دوم مخاطب خودشان قرار داده‌اند. این نشان دهنده ظریفت فوق‌العاده‌ای است که در جامعه جوانان داریم. میدان‌های گوناگونی پیش روی جامعه جوانان است، ضمن این که اعتماد و حسن ظن و حسن نظر رهبری کاملا مبتنی بر واقعیت‌هاست.

هدایتی با اشاره به مهم ترین اتفاق در نمایشگاه قرآن اظهار کرد: مهمترین اتفاق در نمایشگاه قرآن، حضور دانش‌آموزان در کنار والدین شان است که فرصتی برای انس بیشتر خانواده‌ها با قرآن به وجود آمده. نمایشگاه قرآن نقطه عطفی برای پرورش بهتر کودکان و نوجوانان کشور است چرا که آموزش و پرورش به عنوان نهادی موثر در ترویج قرآن به شمار می رود.

 

دانش آموز خبرنگار: سارا بتولی

خبرنگار : سارا بتولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار