آغاز رقابت‌های انتخاباتی مجلس ملی کره جنوبی

تهران (پانا) - رقابت‌های انتخاباتی مجلس ملی کره جنوبی در حالی امروز (پنجشنبه نهم فروردین‌ماه) به طور رسمی آغاز شد که قرار است حزب «قدرت مردم» با مهم‌ترین حزب اپوزیسیون یعنی «حزب دموکرات» رقابت کند.

کد مطلب: ۱۴۶۵۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز رقابت‌های انتخاباتی مجلس ملی کره جنوبی

به گزارش یونهاپ، رقابت‌های چهار ساله این دوره مجلس ملی کره‌جنوبی اهمیتی حیاتی برای حزب قدرت مردم دارد زیرا که در حال حاضر تحت ریاست‌جمهوری یون سوک یئول دومین سال تصدی تک دوره پنج ساله دولت را می‌گذارند.

گمانه‌زنی‌های اخیر حاکی از کسب بیش از ۲۰۰ کرسی از ۳۰۰ کرسی پارلمان توسط حزب دموکرات است. کسب دو سوم صندلی‌های پارلمان به اپوزیسیون قدرت کافی برای دفع وتوهای رئیس‌جمهوری و حتی امکان استیضاح او را خواهد داد.

حزب حاکم با تأکیدهای مکرر بر عدم توفیق دولت یون برای پیشبرد اصلاحات در ۲ سال اخیر به‌دلیل کارشکنی‌های اکثریت اپوزیسیون در مجلس، از رأی‌دهندگان درخواست حمایت کرده است.

حزب دموکرات نیز تحت عنوان «ناکارآمدی» دولت یون به اتهام تضعیف اقتصاد در 2 سال گذشته، مردم را به حمایت از خود فرا می‌خواند.

هان دونگ‌هون رئیس حزب قدرت مردم با اعلام شروع رقابت‌های انتخابات مجلس در یک ماهی‌فروشی در شرق سئول سعی کرد چنین عنوان کند که شرایط اقتصادی مردم برای حزبش از اهمیت بالایی برخوردار است.

هم‌زمان، لی جی‌میونگ رئیس حزب دموکرات نیز با بازدید از منطقه‌ انتخاباتی خود در اینچئون واقع در شرق سئول که بر سر نمایندگی آن با ون هی‌ریونگ از حزب قدرت مردم رقابت می‌کند، انتقادات حزبش از عملکرد یون و مناقشات پیرامون خانواده وی را تکرار کرد.

یک ستاد انتخاباتی حزب دموکرات نیز در مرکز سئول و حوالی مقر دفتر ریاست‌جمهوری این کشور برقرار شده است.

چند حزب جدید ازجمله «اصلاحات جدید»، «آینده جدید» و «نوآوری کره» نیز با وجود امید اندک به پیروزی، در حال استقرار ستادهای انتخاباتی خود در مناطق مختلف سئول هستند.

تحلیل‌گران برآنند که سرنوشت نهایی انتخابات را نتیجه انتخابات اولیه در ۴۸ منطقه پایتخت تعیین می‌کند چرا که مطابق داده‌ها، نتایج نهایی انتخابات اغلب انعکاسی از نتایج انتخابات اولیه این مناطق هستند.

در انتخابات سال ۲۰۲۰، حزب حاکم دموکرات ۴۱ کرسی و حزب قدرت مردم تنها هشت کرسی از ۴۹ این مناطق را در انتخابات اولیه کسب کردند و در انتخابات نهایی، حزب دموکرات به طور عملی با کسب ۱۸۰ کرسی از ۳۰۰ کرسی مجلس به جایگاه اکثریت دست یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار