معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

دانش والدین را نسبت به هدایت تحصیلی باید افزایش دهیم

اردبیل (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دانش والدین نسبت به زوایای مختلف هدایت تحصیلی را باید افزایش دهیم.

کد مطلب: ۱۴۶۹۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش والدین را نسبت به هدایت تحصیلی باید افزایش دهیم

 به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل؛ محمود مشکی در همایش تخصصی مدیران مدارس متوسطه دوره اول آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: تقویت خودآگاهی دانش‌آموزان در دوره اول متوسطه، ضروری است و دانش والدین نسبت به زوایای مختلف هدایت تحصیلی را باید افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام برنامه‌ها در این دوره تحصیلی باید به سمتی حرکت کند که دانش‌آموزان به خودآگاهی، خودشناسی و محیط‌شناسی برسند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه اگر خودشناسی در دوره اول متوسطه اتفاق بیافتد، دوره آرامش بعدی اثربخش خواهد بود، افزود: طراحی مسیر زندگی در 2 سال آخر دوره متوسطه اول روی می‌دهد.

مشکی گفت: باید با برنامه‌ریزی درست، علاقه دانش‌آموزان را پیدا کرده و زمینه بالفعل شدن استعدادهایشان را فراهم کنیم.

وی تغییر نگرش در مدیران مدارس دوره اول و دوم را یادآور شد و بیان کرد: تغییر نگرش در مدیران باید به‌گونه‌ای اتفاق بیفتد که نگاهشان نسبت به هدایت تحصیلی، نزدیک به هم و اقداماتشان مکمل یکدیگر باشد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: هدایت تحصیلی، یک فرآیند است به‌طوری که پایه نهم برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه از یک سو پایان و از سوی دیگر آغاز یک انتخاب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار