رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت خبر داد؛

شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل داده شد

تهران (پانا) - رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از تشکیل شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۱۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل داده شد

وطن‌خواه، رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت در حاشیه برگزاری کارگاه توجیهی استقرار شبکه های آزمایشگاهی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور، با بیان اینکه تشکیل شبکه های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان از برنامه های اولویت دار وزارت بهداشت است، اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگاه، استفاده بهینه از منابع  و عدم موازی کاری در آزمایشگاه‌ها، سطح‌بندی نیروی انسانی آزمایشگاه‌ها متناسب با تخصص آن‌ها و فراهم کردن دسترسی به تمامی خدمات آزمایشگاهی برای مردم در تمامی نقاط کشور با بهترین کیفیت خدمات آزمایشگاهی است.

وی افزود: طبق اسناد بالادستی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۵ درصد آزمایشگاه های بیمارستان های دولتی تحت پوشش شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وطن خواه یادآور شد: در حال حاضر شبکه آزمایشگاهی در ارتباط با بخش خصوصی طبق آیین نامه ها موجود است و در صورت داوطلب بودن می توانند در شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وی در ادامه گفت: بیش از ۸ هزار و ۲۰۰  آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۳ هزار و ۵۰۰ آزمایشگاه بهداشتی هستند.   

گفتنی است کارگاه توجیهی استقرار شبکه های آزمایشگاهی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد و در این کارگاه، برنامه های شبکه آزمایشگاهی و نقشه راه استقرار شبکه آزمایشگاهی، الزامات تبادل و یکپارچه سازی نتایج تست های آزمایشگاهی در پایگاه ملی سلامت و تدوین سطح بندی و نقشه ارجاع خدمات آزمایشگاهی با استفاده از ابزار محاسبه هزینه تمام شده ارائه شد.

همچنین برخی از مدیران امور آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی پیشنهادات خود را در راستای ارائه خدمات نوین و همچنین برخی چالش‌ها عنوان کردند.

اشعاری - رئیس واحد مدیریت شبکه آزمایشگاهی، نظام ارجاع و سطح‌بندی خدمات آزمایشگاهی نیز گزارشی از برنامه‌های مرتبط از جمله یکپارچه سازی نتایج تست های آزمایشگاهی در پایگاه ملی سلامت را ارائه داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار